loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 68 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر احد از اصلی‌ترین ساز و برگ هر آشپزخانه‌ای است و برای خرید آن نیز باید موارد زیادی را در عقیده بگیریم. در پیوسته به راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی می‌پردازیم و در نتیجه می‌توانید با مهمترین و اساسی‌ترین معیارها برای یک خرید خوب آشنا شوید.

https://jaheshland.ir/blog/%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%81%da%a9/

اندازه یخچال فریزر ایرانی به لیتر

اندازه یخچال فریزر بر اساس شمار افراد خانواده تعیین می‌شود فلذا بهتر است برای گزینش اندازه پسندیده از سنجه پایین کمک بگیرید:

اگر شمار اعضای خانواده شما بین ۱ تا ۲ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۲۵۰ الی ۳۸۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما بین ۳ الی ۴ تن است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما اغلب از ۵ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم بیشتر از ۴۴۰ لیتر خریداری کنید.

لازم به ذکر است که هر فوت مکعب برابر با ۲۸.۳۱۶۸ لیتر است و هر لیتر نیز به فضایی با ابعاد یک مکعب ۱۰*۱۰*۱۰ نیازمند است. حال که که با رابطه بین شمار اعضای خانواده و حجم یخچال فریزر ایرانی آشنا شدید یک رهنمود حقیر برای شما داریم. بهتر است در سررسید خرید این موضوع را در عقیده داشته باشید که ممکن است شمار اعضای خانواده شما از حالت کنونی اغلب شود. پس اگر در آینده شدنی است فرد دیگری به خانواده شما اضافه شود، او را هم برای تعیین حجم یخچال فریزر خویش در نظر بگیرید.

 

مدل یخچال فریزر

یخچال فریزرهای موجود در بازار معمولاً در ۵ مدل طراحی و فرآوری می‌شوند که در پیوستگی به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزر دوقلو و جدا از هم

یخچال فریزر با درب فرانسوی، یخچال دو درب با فریزر کشویی در پایین

یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال با فریزر پایین، یخچال بزرگتر در بالا و فریزر کوچکتر در پایین

یخچال با فریزر بالا، فریزر کوچکتر در بالا و یخچال ارشد در پایین

ابعاد یخچال فریزر ایرانی

ابعاد یک یخچال فریزر به تعداد طبقات یخچال و شمار کشوهای فریزر بستگی دارد. بنابراین هر چقدر تعداد طبقات و کشوها بیشتر باشد، یخچال فریزر ارشد خواهد بود.

 

جنس بدنه یخچال فریزر ایرانی

بدنه تمامی یخچال فریزرهای موجود در بازار از استیل ضدزنگ است. تنها مشکل این جنس ماندن پرتو انگشت بر روی بدنه یخچال است. البته مدل‌های مات و ضدلک نیز هستی دارند که کمی گران‌تر هستند.

 

رنگ یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزرهای ایرانی معمولاً در رنگ‌های سفید کلاسیک بدون طرح، سفید کلاسیک طرح چرمی، سیاه و نقره‌ای طراحی و تولید می‌شوند. البته این ایام یخچال‌های طرح‌دار نیز عرضه شده‌اند و اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید، بهترین برگزیدن خواهند بود.

 

درب یخچال فریزر ایرانی

هنگام خرید مطمئن شوید که درب‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و دستگیره‌ها نیز در جای مناسبی تعبیه شده‌اند. برخی از یخچال‌ها امکان تغییر جهت باز شدن درب را دارند، در این شرایط می‌توانید جهت باز شدن آن را بر اساس موقعیت قرارگیری یخچال در آشپزخانه تعیین کنید.

 

تعداد و جنس طبقات یخچال فریزر ایرانی

تعداد طبقات یخچال‌ها معمولا به ابعاد آن وابستگی داشته و می‌تواند بین ۳ لغایت ۴ طبقه باشد. جنس طبقات نیز معمولاً از شیشه نشکن با دورگیر پلاستیکی تعبيه می‌شود. جالب است بدانید که طبقات برخی از یخچال‌ها حائز لبه‌های بلند هستند و به این ترتیب زمانی که مایعات بر روی یک طبقه بریزد گیر ریختن آن‌ها در دیگر طبقات و قسمت‌های یخچال می‌شوند.

 

کنترل دمای یخچال و فریزر

اگر می‌خواهید یخچال و فریزر خریداری کنید بعد باید دست کم ۲ مهار دمای جداگانه یکی برای یخچال و دیگری برای فریزر داشته باشد. در یخچال‌هایی که حائز یک کنترل دما برای یخچال و فریزر هستند شما توانا نخواهید بود دمای احد از این دو تقسیم را بدون اینکه تأثیری بر دیگری داشته باشد تغییر دهید. بعضی از یخچال‌های الکترونیکی حتی بیشتر از ۲ مهار دما دارند و می‌توانند بر پایه یک حافظه ۲۴ ساعته، قبل از بهره‌گیری بسیار شما از یخچال، دمای آن را از قبل تنظیم کرده و شروع به خنک سازی کنند.

 

کشوی میوه و سبزیجات

کشوی جا میوه‌ای دمای مناسبی را برای تازه نگاه داشتن میوه‌ و سبزی ها فراهم می‌کند. از طرفی، سایر دربایستن نیست این مواد را در ظرف و یا کیسه پلاستیکی حفاظت کنید. در حال حاضر یخچال‌های موجود در بازار حائز یک یا دو کشوی میوه هستند، فلذا با توجه به نیاز و میزان مصرفتان از میوه و سبزیجات، کشو با ابعاد پسندیده را برگزیدن کنید.

 

محفظه لبنیات

این محفظه فقط در برخی از یخچال‌ها هستی داشته و وظیفه آن خنک نگاه‌ داشتن شیر و سایر لبنیات در یک دمای پسندیده است. فلذا دمای این محفظه با دمای دیگر بخش‌های یخچال متفاوت است.

 

محفظه انواع گوشت

این محفظه برای حفاظت مرغ، ماهی و گوشت اخیر یا پخته شده باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. دمای محفظه گوشت باید  نزدیک  به صفر باشد الی بتواند آن را برای مدت طولانی‌تری پسین نگاه دارد.

 

محفظه خنک کننده سریع

وظیفه این محفظه خنک کردن تند انواع نوشیدنی‌ها است اما همه یخچال‌ها به این دسته مجهز نیستند.

 

یخ ساز و آب سردکن

یخ‌ساز و آب‌ سردکن مایه تفریق مصرف انرژی یخچال می‌شوند چرا که بر روی درب یخچال تعبیه شده‌اند و سایر نیازی نیست برای برداشتن یک لیوان آب یا چند تکه یخ، درب آن را مفتوح و بسته کنید. لازم به بیان است که بسیاری از آب‌ سردکن‌ها حائز مخزنی هستند که به چهره دستی پر می‌شود. این انبار- انباشتگاه معمولاً ۳۰ درصد از فضای یخچال را اشغال می‌کند. لازم به بیان است که برای بازدارندگی از بد مزه شدن آب درون انبار- انباشتگاه و همین‌طور جلوگیری از رشد باکتری‌ها، بهتر است بیشینه هر ۶ ماه یکبار، فیلتر پالایش آب را تعویض کنید. ولی برخی سایر نیز باید به شیر آب متصل شوند که در این شرایط باید کار لوله‌کشی نیز اتمام شود. برتری این مدل عدم اشغال فضای داخل یخچال است.

 

قفل کودک

تقریباً تمامی یخچال‌های جدید دارای قفل کودک هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به قفل درب یخچال، قفل اندوختگاه یخ و آب، قفل مهار دمای یخچال و قفل محفظه نگهداری دارو در چهره وجود اشاره کرد.

 

چرخ و پایه قابل تنظیم

هدف از تعبیه چرخ برای یخچال، آسانتر‌ کردن جابجایی آن برای تمیزکاری یا حتی تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. در شرایطی که این چرخ‌ها حائز قفل و پایه‌های قابل تنظیم باشند با هستی ۴ چرخ بهتر و راحتتر می‌توانید یخچال فریزر خویش را حرکت دهید. پایه‌های قابل تنظیم مایه می‌شوند یخچال در چگونگی تراز قرار بگیرد. بهتر است پایه‌های جلویی را نسبت به پایه‌های عقبی کمی بالاتر تنظیم کنید تا درب یخچال راحت‌تر مفتوح و بسته شود.

 

میزان صدای یخچال فریزر ایرانی

اکثر یخچال‌های موجود در بازار دارای صدایی نزدیک ۳۵ دسی‌بل هستند که این میزان صدا برای حالت عادی شغل یخچال است و در بعضی شرایط مانند شروع به شغل کمپرسور، فن‌های الکتریکی، منقبض و منبسط شدن بدنه یخچال و یخ‌زدایی خودکار می‌تواند بیشتر باشد.

 

قابلیت تمیزکاری یخچال فریزر ایرانی

در حین گزینش یخچال فریزر ایرانی به این جستار دقت کنید که بعد از خرید به راحتی بتوانید همگی بخش‌های یخچال اعم از طبقه‌ها، کشوها، اندوختگاه آب، مخزن یخ ساز و بدنه آن را تمیز کنید.

 

منطقه جغرافیایی و آب و هوای محل زندگی

آب و هوای ناحیه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید بر برگزیدن یخچال فریزر مؤثر است به این ترتیب که اگر در مناطق گرم و خشک حیات می‌کنید بهتر است دستگاهی با نیرو موتور بالاتر خریداری کنید. چرا که دمای بالای هوا خپگی زیادی به موتور یخچال وارد می‌کند. از طرفی برای مناطق با رطوبت بالا بهتر است یخچالی خریداری کنید که در روبرو نم مقاوم بوده و بدنه آن به راحتی مبتلا پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود.

 

اندازه آشپزخانه

یکی از مواردی که برای تعیین اندازه یخچال فریزر ایرانی یا حجم آن مهم است، اندازه آشپزخانه شماست. اگر مستاجر هستید و منزل شما کوچک است بهترین کار برگزیدن یک یخچال کوچک و جمع و جور است لغایت هم فضای زیادی اشغال نکند و هم در سررسید افزار کشی دردسرساز نشود.

 

برندهای یخچال فریزر ایرانی

شرکت‌ها و برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع یخچال فریزر ایرانی کرده‌اند پس بهتر است هنگام خرید سابقه برند و کیفیت محصولات آن را به نکویی ارزیابی کنید. یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی کیفیت یخچال فریزر، برچسب مصرف انرژی و کنترل کیفیت آن است.

 

قیمت یخچال فریزر ایرانی

قیمت یخچال فریزر ایرانی به عواملی چون ابعاد، تعداد طبقات و کشوها، هستی آب سردکن، کنترلر دما و … پیوستگی دارد. پس نمی‌توان یک بازه قیمتی برای این تنوع از محصولات در عقیده گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 1,320
  • بازدید کلی : 4,111