loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 68 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر احد از اصلی‌ترین ساز و برگ هر آشپزخانه‌ای است و برای خرید آن نیز باید موارد زیادی را در عقیده بگیریم. در پیوسته به راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی می‌پردازیم و در نتیجه می‌توانید با مهمترین و اساسی‌ترین معیارها برای یک خرید خوب آشنا شوید.

https://jaheshland.ir/blog/%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%81%da%a9/

اندازه یخچال فریزر ایرانی به لیتر

اندازه یخچال فریزر بر اساس شمار افراد خانواده تعیین می‌شود فلذا بهتر است برای گزینش اندازه پسندیده از سنجه پایین کمک بگیرید:

اگر شمار اعضای خانواده شما بین ۱ تا ۲ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۲۵۰ الی ۳۸۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما بین ۳ الی ۴ تن است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما اغلب از ۵ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم بیشتر از ۴۴۰ لیتر خریداری کنید.

لازم به ذکر است که هر فوت مکعب برابر با ۲۸.۳۱۶۸ لیتر است و هر لیتر نیز به فضایی با ابعاد یک مکعب ۱۰*۱۰*۱۰ نیازمند است. حال که که با رابطه بین شمار اعضای خانواده و حجم یخچال فریزر ایرانی آشنا شدید یک رهنمود حقیر برای شما داریم. بهتر است در سررسید خرید این موضوع را در عقیده داشته باشید که ممکن است شمار اعضای خانواده شما از حالت کنونی اغلب شود. پس اگر در آینده شدنی است فرد دیگری به خانواده شما اضافه شود، او را هم برای تعیین حجم یخچال فریزر خویش در نظر بگیرید.

 

مدل یخچال فریزر

یخچال فریزرهای موجود در بازار معمولاً در ۵ مدل طراحی و فرآوری می‌شوند که در پیوستگی به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزر دوقلو و جدا از هم

یخچال فریزر با درب فرانسوی، یخچال دو درب با فریزر کشویی در پایین

یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال با فریزر پایین، یخچال بزرگتر در بالا و فریزر کوچکتر در پایین

یخچال با فریزر بالا، فریزر کوچکتر در بالا و یخچال ارشد در پایین

ابعاد یخچال فریزر ایرانی

ابعاد یک یخچال فریزر به تعداد طبقات یخچال و شمار کشوهای فریزر بستگی دارد. بنابراین هر چقدر تعداد طبقات و کشوها بیشتر باشد، یخچال فریزر ارشد خواهد بود.

 

جنس بدنه یخچال فریزر ایرانی

بدنه تمامی یخچال فریزرهای موجود در بازار از استیل ضدزنگ است. تنها مشکل این جنس ماندن پرتو انگشت بر روی بدنه یخچال است. البته مدل‌های مات و ضدلک نیز هستی دارند که کمی گران‌تر هستند.

 

رنگ یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزرهای ایرانی معمولاً در رنگ‌های سفید کلاسیک بدون طرح، سفید کلاسیک طرح چرمی، سیاه و نقره‌ای طراحی و تولید می‌شوند. البته این ایام یخچال‌های طرح‌دار نیز عرضه شده‌اند و اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید، بهترین برگزیدن خواهند بود.

 

درب یخچال فریزر ایرانی

هنگام خرید مطمئن شوید که درب‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و دستگیره‌ها نیز در جای مناسبی تعبیه شده‌اند. برخی از یخچال‌ها امکان تغییر جهت باز شدن درب را دارند، در این شرایط می‌توانید جهت باز شدن آن را بر اساس موقعیت قرارگیری یخچال در آشپزخانه تعیین کنید.

 

تعداد و جنس طبقات یخچال فریزر ایرانی

تعداد طبقات یخچال‌ها معمولا به ابعاد آن وابستگی داشته و می‌تواند بین ۳ لغایت ۴ طبقه باشد. جنس طبقات نیز معمولاً از شیشه نشکن با دورگیر پلاستیکی تعبيه می‌شود. جالب است بدانید که طبقات برخی از یخچال‌ها حائز لبه‌های بلند هستند و به این ترتیب زمانی که مایعات بر روی یک طبقه بریزد گیر ریختن آن‌ها در دیگر طبقات و قسمت‌های یخچال می‌شوند.

 

کنترل دمای یخچال و فریزر

اگر می‌خواهید یخچال و فریزر خریداری کنید بعد باید دست کم ۲ مهار دمای جداگانه یکی برای یخچال و دیگری برای فریزر داشته باشد. در یخچال‌هایی که حائز یک کنترل دما برای یخچال و فریزر هستند شما توانا نخواهید بود دمای احد از این دو تقسیم را بدون اینکه تأثیری بر دیگری داشته باشد تغییر دهید. بعضی از یخچال‌های الکترونیکی حتی بیشتر از ۲ مهار دما دارند و می‌توانند بر پایه یک حافظه ۲۴ ساعته، قبل از بهره‌گیری بسیار شما از یخچال، دمای آن را از قبل تنظیم کرده و شروع به خنک سازی کنند.

 

کشوی میوه و سبزیجات

کشوی جا میوه‌ای دمای مناسبی را برای تازه نگاه داشتن میوه‌ و سبزی ها فراهم می‌کند. از طرفی، سایر دربایستن نیست این مواد را در ظرف و یا کیسه پلاستیکی حفاظت کنید. در حال حاضر یخچال‌های موجود در بازار حائز یک یا دو کشوی میوه هستند، فلذا با توجه به نیاز و میزان مصرفتان از میوه و سبزیجات، کشو با ابعاد پسندیده را برگزیدن کنید.

 

محفظه لبنیات

این محفظه فقط در برخی از یخچال‌ها هستی داشته و وظیفه آن خنک نگاه‌ داشتن شیر و سایر لبنیات در یک دمای پسندیده است. فلذا دمای این محفظه با دمای دیگر بخش‌های یخچال متفاوت است.

 

محفظه انواع گوشت

این محفظه برای حفاظت مرغ، ماهی و گوشت اخیر یا پخته شده باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. دمای محفظه گوشت باید  نزدیک  به صفر باشد الی بتواند آن را برای مدت طولانی‌تری پسین نگاه دارد.

 

محفظه خنک کننده سریع

وظیفه این محفظه خنک کردن تند انواع نوشیدنی‌ها است اما همه یخچال‌ها به این دسته مجهز نیستند.

 

یخ ساز و آب سردکن

یخ‌ساز و آب‌ سردکن مایه تفریق مصرف انرژی یخچال می‌شوند چرا که بر روی درب یخچال تعبیه شده‌اند و سایر نیازی نیست برای برداشتن یک لیوان آب یا چند تکه یخ، درب آن را مفتوح و بسته کنید. لازم به بیان است که بسیاری از آب‌ سردکن‌ها حائز مخزنی هستند که به چهره دستی پر می‌شود. این انبار- انباشتگاه معمولاً ۳۰ درصد از فضای یخچال را اشغال می‌کند. لازم به بیان است که برای بازدارندگی از بد مزه شدن آب درون انبار- انباشتگاه و همین‌طور جلوگیری از رشد باکتری‌ها، بهتر است بیشینه هر ۶ ماه یکبار، فیلتر پالایش آب را تعویض کنید. ولی برخی سایر نیز باید به شیر آب متصل شوند که در این شرایط باید کار لوله‌کشی نیز اتمام شود. برتری این مدل عدم اشغال فضای داخل یخچال است.

 

قفل کودک

تقریباً تمامی یخچال‌های جدید دارای قفل کودک هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به قفل درب یخچال، قفل اندوختگاه یخ و آب، قفل مهار دمای یخچال و قفل محفظه نگهداری دارو در چهره وجود اشاره کرد.

 

چرخ و پایه قابل تنظیم

هدف از تعبیه چرخ برای یخچال، آسانتر‌ کردن جابجایی آن برای تمیزکاری یا حتی تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. در شرایطی که این چرخ‌ها حائز قفل و پایه‌های قابل تنظیم باشند با هستی ۴ چرخ بهتر و راحتتر می‌توانید یخچال فریزر خویش را حرکت دهید. پایه‌های قابل تنظیم مایه می‌شوند یخچال در چگونگی تراز قرار بگیرد. بهتر است پایه‌های جلویی را نسبت به پایه‌های عقبی کمی بالاتر تنظیم کنید تا درب یخچال راحت‌تر مفتوح و بسته شود.

 

میزان صدای یخچال فریزر ایرانی

اکثر یخچال‌های موجود در بازار دارای صدایی نزدیک ۳۵ دسی‌بل هستند که این میزان صدا برای حالت عادی شغل یخچال است و در بعضی شرایط مانند شروع به شغل کمپرسور، فن‌های الکتریکی، منقبض و منبسط شدن بدنه یخچال و یخ‌زدایی خودکار می‌تواند بیشتر باشد.

 

قابلیت تمیزکاری یخچال فریزر ایرانی

در حین گزینش یخچال فریزر ایرانی به این جستار دقت کنید که بعد از خرید به راحتی بتوانید همگی بخش‌های یخچال اعم از طبقه‌ها، کشوها، اندوختگاه آب، مخزن یخ ساز و بدنه آن را تمیز کنید.

 

منطقه جغرافیایی و آب و هوای محل زندگی

آب و هوای ناحیه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید بر برگزیدن یخچال فریزر مؤثر است به این ترتیب که اگر در مناطق گرم و خشک حیات می‌کنید بهتر است دستگاهی با نیرو موتور بالاتر خریداری کنید. چرا که دمای بالای هوا خپگی زیادی به موتور یخچال وارد می‌کند. از طرفی برای مناطق با رطوبت بالا بهتر است یخچالی خریداری کنید که در روبرو نم مقاوم بوده و بدنه آن به راحتی مبتلا پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود.

 

اندازه آشپزخانه

یکی از مواردی که برای تعیین اندازه یخچال فریزر ایرانی یا حجم آن مهم است، اندازه آشپزخانه شماست. اگر مستاجر هستید و منزل شما کوچک است بهترین کار برگزیدن یک یخچال کوچک و جمع و جور است لغایت هم فضای زیادی اشغال نکند و هم در سررسید افزار کشی دردسرساز نشود.

 

برندهای یخچال فریزر ایرانی

شرکت‌ها و برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع یخچال فریزر ایرانی کرده‌اند پس بهتر است هنگام خرید سابقه برند و کیفیت محصولات آن را به نکویی ارزیابی کنید. یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی کیفیت یخچال فریزر، برچسب مصرف انرژی و کنترل کیفیت آن است.

 

قیمت یخچال فریزر ایرانی

قیمت یخچال فریزر ایرانی به عواملی چون ابعاد، تعداد طبقات و کشوها، هستی آب سردکن، کنترلر دما و … پیوستگی دارد. پس نمی‌توان یک بازه قیمتی برای این تنوع از محصولات در عقیده گرفت.

lavazemkhanegi بازدید : 44 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

انتخاب رنگ مناسب برای خانه به اندازه برنده شدن در قرعه کشی حس خوبی می دهد. این کار تا حدودی سخت است و یکی از عواملی که می تواند کمک بزرگی در این زمینه بکند علم است.

 

به همین منظور از روانشناسی به نام سالی آگوستین در این زمینه سوالاتی پرسیده شده تا بر اساس تاثیر رنگ ها بر روحیات بتوانیم رنگ های مناسب اتاق های خانه را انتخاب کنیم.

 

آبی کثیف برای اتاق خواب

آبی یکی از رنگ هایی است که ما به عنوان رنگ آرام بخش می شناسیم. شاید دلیلش آبی بودن رنگ آسمان و دریا باشد. تحقیقات نشان داده است که مردم در اتاق های آبی رنگ بیشتر و راحت تر به خواب می روند. فقط درجه اشباع رنگ پایین و روشنایی آن بالا باشد.

 

رنگ های مناسب اتاق, بدترین رنگ های اتاق

مردم در اتاق های آبی رنگ بیشتر و راحت تر به خواب می روند

 

رنگی که نباید برای اتاق خواب استفاده کنید: بنفش

درست است که بنفش در چرخه رنگ ها بعد از آبی قرار دارد اما این رنگ کیفیت خواب را پایین می آورد.

 

سبز مایل به خاکستری برای اتاق کار

سبز مرتبط با فکر خلاق است و ذهن را برای کار تحریک می کند. شاید دلیلش این باشد که سبز رنگ طبیعت است و می تواند ذهن را پاکسازی کند. درجه اشباع این رنگ هم باید پایین باشد چون قرار نیست بیش از اندازه ذهن را تحریک کنید.

 

بهترین رنگ برای اتاق,بهترین و بدترین رنگ برای اتاق

https://www.beytoote.com/mode/decor/best1-worst-color2.html

lavazemkhanegi بازدید : 44 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

با جابجایی که اخیرا به خانه جدیدمان داشتیم همه چیز رنگ و بوی جدیدی گرفته است. تنها نکته منفی که حس می کنم در فضای داخلی خانه وجود دارد، کف خانه است. آیا روش ارزان قیمتی وجود دارد که بتوان کفپوش خانه را تغییر داد؟

 

با پیشرفت علم و دانش در همه زمینه ها و رفتن زندگی به سمت راحتی باید بگوییم که برای هر سوال و شرایط مختلفی راهکاری وجود دارد. به دلیل اینکه نصب لمینیت و پارکت برای خانه هزینه نسبتا بالایی دارد، می توانید از راهکارهای دیگری استفاده کنید. کفپوش پی وی سی به عنوان کفپوش ارزان می تواند برای شرایط مشابه ایده آل باشد.

 

https://www.beytoote.com/mode/decor/cheap1-flooring-guide1.html 

lavazemkhanegi بازدید : 59 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

در صورتی که با سخت برفک زدن یخچال و یا انجماد داخل یخچال روبه رو شده اید، تدبیر شما ساده است. آغاز یخچال را از پریز برق بکشید و سپس درب دستگاه را باز بگذارید لغایت به بازبینی برفک ها و یخ ها آب شوند. می توانید از یک سشوار برای گرم کردن اغلب و زودتر آب شدن برفک ها و یخ های داخل یخچال کمک بگیرید. ولی هیچگاه با اشیاء نوک تیز مانند چاقو و تیغ، به ضربه زدن به برفک ها و یخ های تو یخچال اقدام نکنید. زیرا بردباری زیاد زیادی هستی دارد که به لوله های حاوی گاز یخچال صدمه زده قیمت یخچال بدون برفک و موچب نشت گاز یخچال شوید که مشکلات بسیاری را برای شما از قبیل سرد نشدن یخچال به وجود خواهد آورد. حال، با توجه به محلی که برفک یخچال تشکیل شده، علت ساختن برفک و یخ زدن داخل یخچال کمی متفاوت بوده و عیب یابی آن متفاوت خواهد بود که در پیوستگی باره بررسی پیمان گرفته است.

 

برفک زدن فریزر:

ممکن است برفک در گوشه ها-کناره ها درب فریزر ساختن شود. این حالت نشانه دهنده این است که درب یخچال فریزر کاملا بسته نشده است. بسته ها یا مواد غذایی که شدنی است مانع از قرارگیری درست واشر درب شوند را دوباره مرتب کنید. مثلا بسته های مواد غذایی که بیش ازحد به هم چسبیده اند، کشویی که بطور کامل بسته نشده است، جایخی های مکعبی که به راستی در جای خویش پیمان نگرفته اند و غیره. شدنی است ایراد از واشر یا اریکه درب نیز باشد. مطمئن شوید که این بست ها سالم بوده و کاملا به درب چسبیده اند. هستی هرگونه پارگی و یا ساییدگی در لاستیک بعید درب یخچال فریزر، اثر دهنده موعد تعویض لاستیک است.

lavazemkhanegi بازدید : 47 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

سید محمد احمدی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی زنجان، اظهار کرد: قریب به یک ماه است که افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی وجود ندارد، علاوه ‌بر آن با کاهش قیمت دلار شاهد آن هستیم که قیمت لوازم خانگی خارجی کاهش یابد.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار کاهشی ندارد و همین امر سبب شده که متقاضیان خرید لوازم خانگی منتظر کاهش قیمت باشند تا خرید خود را انجام دهند. در حال حاضر فقط افرادی خرید لوازم خانگی انجام می‌دهند که نیاز مبرم به این مسئله دارند.

این مسئول ادامه داد: از بهمن‌ماه پارسال تاکنون قیمت لوازم خانگی صد درصد افزایش یافته و این افزایش‌ها سبب می‌شود که علاوه بر خریدار، فروشندگان نیز در سرمایه اصلی خود متضرر شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و اداری زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمایل به خرید لوازم خانگی افزایش یافته و افزایش قیمت دلار و لوازم خانگی خارجی بر این امر تاثیر زیادی داشته و مصرف‌کننده با وجود خرید لوازم خانگی، هنوز هم اعتماد بیشتری به لوازم خانگی خارجی دارد.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 61 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه ۲ بهمن در جریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد و در حاشیه افتتاح‌ نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشومای قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تحریم‌ها باعث شد که بخش تولید لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در واردات این محصولات، روند رو به رشدی پیدا کند و در برخی از اقلام نسبت به دوران قبل از تحریم، رشد تولید لوازم خانگی داخلی صد در صد افزایش داشته و این اتفاق بسیار خوبی در حوزه صنعت است. 

وی افزود: همچنین بخش ساخت داخل درتامین قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی بسیار افزایش داشته ‌است و درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد قطعات به کارگیری شده در تولید لوازم خانگی کشور، داخلی سازی شده و از این راه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می کند، تصریح  کرد: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند.

وی اظهار کرد: جهش خوبی در تولید لوازم خانگی ایرانی به وجود آمده است و قیمت‌های آن روز به روز درحال کاهش است و امیدواریم برند ایرانی این محصولات بتواند جایگاه خود را در میان بازارهای کشورهای منطقه و جهان بیش از پیش باز کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این بخش،‌ ادامه داد: در بخش تامین ورق های مورد نیاز تولید انواع لوازم خانگی و تولید خودرو تمهیداتی اندیشیده شده‌ است تا این موارد به سرعت، به موقع و با قیمت مناسبت به واحدهای صنعتی تحویل داده شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد این اتفاق عملیاتی شده است و هم ورق و هم مواد پتروشیمی مورد نیاز ساخت محصولات داخلی با سهولت بیشتری تامین می‌شود.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 52 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

راهکارهای به‌جا، استفاده از لامپ‌های ال ای دی در یخچال است. 

یخچال 4 درب بکو مدل GNE134601X با ایجاد نور بسیار ملایم و کامل فضای داخلی بسیار صریح و قشنگ را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. این لامپ‌های LED به‌صورت نوار بسیار باریک در تمام فضای یخچال فریزر چهار در داخل یخچال کشیده شده است. لامپ‌های ال ای دی قادر هستند تمام بخش‌های تاریک و مخفی درون یخچال را روشن نموده و از فراموش کردن و بعید ریختن مواد غذایی بازدارندگی کنند. 

لامپ‌های ال ای دی در قیاس با لامپ‌های کهن فضای کمتری را می‌گیرد و فضای تو یخچال را به مقدار زیاد قابل‌توجه افزایش می‌دهد. همچنین این لامپ‌ها نسبت به سایر لامپ‌ها گرمای کمتری را برپایی می‌کنند و از اتلاف انرژی به میزان زیاد زیاد ممانعت می‌نماید.

lavazemkhanegi بازدید : 68 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

عباس هاشمی امروز (یکشنبه)، در نشست خبری از افزایش ۴۴ درصدی تولید تلویزیون در ۱۰ ماهه امسال خبر داد گفت: در مدت یاد شده تولید تلویزیون به ۹۹۵ هزار دستگاه و تولید یخچال با ۳۰ درصد رشد به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه یخچال رسیده است. همچنین در این مدت ۸۸۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شده که در مقایسه با ۱۰ ماهه اول سال قبل رشد ۵۳ درصدی داشته است. تولید کولر آبی نیز با ۱۱.۹ درصد رشد به ۸۵۴ هزار دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه قابلیت جهش ۲۰۰ درصدی در تولید انواع لوام‌خانگی در کشور با توجه به ظرفیت‌های نصب شده وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود نیاز داخل را بطور کامل تامین می‌کند و این صنعت قابلیت تبدیل شدن به هاب ‌تولیدی و صادراتی در منطقه با بازاری با جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیون نفری را دارد. برای رسیدن به این اهداف نیاز به برنامه‌ریزی درست از سوی مسوولان و بسترسازی لازم برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای، ایجاد تعرفه‌های ترجیحی، توسعه روابط اقتصادی و کمک به نقل و انتقال پول است.

منبع:

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-64/156867-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%85-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA?rssRedirect=c2hhaHJla2hhYmFyLmNvbQ%3D%3D

lavazemkhanegi بازدید : 37 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

بررسی آمار وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور نشان می‌دهد روند شتابان افزایش تولید لوازم خانگی در داخل کشور در دی‌ماه امسال نیز ادامه یافته است به طوری که بر اساس آمار تجمیعی، تولید انواع لوازم خانگی در ده ماهه امسال با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

رشد ۳۱ درصدی تولید یخچال و فریزر

طی ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۸۶ هزار دستگاه یخچال و فریزر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است، این در حالیست که در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۲۸۸ هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود.

منبع:

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-68/155176-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF?rssRedirect=c2hhaHJla2hhYmFyLmNvbQ%3D%3D

lavazemkhanegi بازدید : 46 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نشست خبری دیروز خود در پاسخی گردش مالی سالانه صنعت لوازم خانگی را 6.5تا 7میلیارد دلار اعلام کرد و توضیح داد: از این میزان حدود 2میلیارد دلار مربوط به محصولات قاچاقی است که با سرازیر شدن برخی سرمایه‌های سرگردان و قاچاق سازمان یافته وارد کشور می‌شود. عباس هاشمی، افزود: قاچاق‌پذیر بودن برخی از کالاها، تکافو نکردن تولید داخلی برای تامین نیاز و تقاضاهای موجود، سلیقه مشتری و انتفاع شبکه قاچاق ازجمله مهم‌ترین دلایل قاچاق لوازم خانگی است. او در پاسخی در مورد پدیده قاچاق پنهان از مسیر مونتاژ برخی قطعات لوازم خانگی توضیح داد: مشکلی برای واردات قطعات سی‌کی‌دی و مونتاژ لوازم خانگی وجود ندارد اما واردات لوازم خانگی به‌صورت سی‌بی‌یو ممنوع است و واردات قطعات اس‌کی‌دی(منفصله) نیز مشمول قاعده 2الف و ممنوع است و با واردکنندگان مطابق واردات قطعات سی بی‌یو برخورد می‌شود. اگر برخی واردکنندگان با دور زدن گمرک، قطعات اس‌کی‌دی را با تعرفه پایین قطعات سی‌کی‌دی وارد و محصولات را پس از مونتاژ عرضه می‌کنند، باید به حال گمرک گریست. اگرچه احتمال دارد برخی افراد چنین کاری را بکنند اما مبنای واردات قطعات لوازم خانگی کتاب آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات است.

هاشمی افزود: در مورد قطعاتی که تیراژ تولید داخل تکاپوی نیاز بازار را می‌کند و از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است مجوز واردات داده نمی‌شود همچنین در قطعات لوازم خانگی اکنون 40تا 50درصد داخلی‌سازی‌ صورت گرفته و واردات اینگونه قطعات اصلا به صرفه نیست.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 17 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

شاید بر بنیاد یک ریشه-بن-بیخ کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر هزینه کنید، فرآورده بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این جستار در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. نخستین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن پروا کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با دربایستن شما باشد. گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون بهره‌گیری خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند احتمالاً برای زیاد از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است پیش درآمد به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با دانش به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خویش اتمام دهید. یخچال آیسان قیمت پیش از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی هستی دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود چنانچه هنوز از فضای در دسترس خویش در طباخ خانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر مکان برای پیمان دادن یخچال فریزر خود در طباخ خانه در پسندیدن دارید. پروا داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. بعد بهتر است پیش از خرید به نکات زیر درباره اندازه‌‌ی فرآورده پروا کنید.

ورودی یخچال

یخچال فریزر

این نکته از اهمیت فوقانی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از گوشه ها-کناره ها نیز محدود باشد، بهتر است پهنا و ارتفاع و عمق این محدوده را پیش از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در گوشه ها-کناره ها برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در عقیده بگیرید.

lavazemkhanegi بازدید : 20 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

عباس هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: علی رغم اینکه لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمت‌های این اقلام نظارت مستقیم دارد.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه مواد اولیه لوازم خانگی شامل مس، برنج، آلومینیوم، پتروشیمی و فولاد است، افزود: قیمت گذاری مواد اولیه لوازم خانگی بر اساس نرخ جهانی است؛ به عنوان مثال قیمت فولاد بر مبنای متوسط قیمت 2 هفته اخیر متال بلتن + نرخ روزِ ارز+ حاشیه رقابت در بورس تعیین می‌شود. بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی مواد اولیه را به نرخ جهانی از کارخانجات داخلی خریداری می‌کنند.
وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه، خرید مواد اولیه به قیمت جهانی برای زمانی است که مواد اولیه به اندازه کافی عرضه شود اما معمولاً عدم عرضه کافی، عاملی برای گرانی است؛ حتی در مقاطعی قیمت‌ها 40 درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش می‌رسند و تولیدکننده لوازم خانگی مجبور می‌شود مواد اولیه را به دو برابر قیمت از بازار آزاد تهیه کند. ما محاسبات مربوط به قیمت نهاده‌های تولید را به سازمان حمایت ارائه می‌کنیم و بدون موافقت این سازمان، امکان افزایش قیمت را نداریم.
هاشمی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی اصراری به بالابردن قیمت لوازم خانگی ندارند و نهاده‌های تولید، تولیدکننده را مجبور به ترمیم و تعدیل قیمت می‌کنند، گفت: البته در حال حاضر با توجه به تقویت نسبی قدرت خرید مردم و افزایش عرضه لوازم خانگی، بازار به سمت آرامش در حال حرکت است. حتی پیش بینی می‌شود وارد رکود شویم.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تاکید کرد: باید تکلیف روشن شود که آیا به بازار آزاد اعتقاد داریم و یا بازار کنترل شده، زیرا اگر قرار است بازار کنترل شده باشد نیاز است که مکانیزم‌های دقیقی پیش بینی شود. اینکه مواد اولیه با نرخ جهانی عرضه شود اما تولیدکننده اجازه تغییر قیمت را نداشته باشد منطقی نیست.
وی تصریح کرد: یا باید قیمت در همه بازارها تابع بازار آزاد و قیمت جهانی شود و بگویند که بر اساس هزینه‌ها به علاوه یک سود متعارف کالا قیمت گذاری شود؛ یا اگر قرار بر نظارت است و حاکمیت دغدغه مصرف کننده نهایی را دارد باید ابزارهای دقیقی به کار گرفته و تعادل رعایت شود و این نظارتها در همه حلقه‌های زنجیره، از مواد اولیه تا کالاهای نهایی را شامل شود.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 11 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

وی عنوان کرد: در بازرسی از این واحد های تجاری، تعدادی لوازم خانگی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف و متصدیان مغازه به قاچاق بودن کالاها معترف شدند.
فرمانده یگان امداد پلیس تهران توضیح داد: در این بازدید 5 دستگاه تلویزیون، 12 دستگاه یخچال، 26 دستگاه ماشین لباسشویی، 15 دستگاه جاروبرقی و 10 دستگاه فر کشف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 8 میلیارد ریال برآورد کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: هر 2 متصدی واحد های تجاری دستگیر و به همراه لوازم خانگی مکشوفه تحویل کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی شدند.
سرهنگ آدینه وند با تاکید بر روند اجرای اینگونه طرح ها خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا ازاهداف همیشگی پلیس می باشد و یگان امداد پلیس تهران با تمام توان با قاچاق چیان و برهم زنندگان نظم عمومی مبارزه خواهد کرد.#

lavazemkhanegi بازدید : 19 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت : این تعداد لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک انبار در رشت کشف و ضبط شد.
سرهنگ ارحام عفت دوست ارزش لوازم خانگی قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 256 میلیون ریال اعلام کرد.
وی گفت : متهم 40 ساله به مرجع قضائي معرفي شد.

lavazemkhanegi بازدید : 21 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

شرکت ال جی یکی سایر از برندهای معروف در کره است که در سال 1958 راه اندازی شده است. این کمپانی در ایران جز بهترین برند تلویزیون محسوب می‌شود و با ضمانت گلدیران در بازارهای اینترنتی و بازارهای درون کشور فروخته می‌شود. از ویژگی‌های آشکار آن همگام شدن با تقاضا خریدار است. بالا رفتن کیفیت و امکانات تلویزیون ال جی سبب شده با کیفیت ترین تلویزیون جهان که رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ داشته است و هر دوی این برندها بنا به امکانات هر مدل می‌تواند خریدی هوشمندانه باشد.

3 مدل‌ پرفروش تلویزیون ال جی با نرخ قیمت

تلویزیون ال ای دی ال جی مدلLJ52100  43  با سایز 43 اینچ:

این تلویزیون از گونه نمایشLED  است و صفحه آن اریکه با سایز 43 اینچ در بازار موجود است. 

مزایا:

تصویر Ful HD،

دارای حسگر نور محیط،

دارای درگاه USB و HDMI،

خروجی صدای دیجیتال.

معایب:

مرورگر اینترنتی ندارد،

تصویر سه‌بعدی ندارد،

فاقد بلوتوث و امکان پیوندیدن بی سیم Wi-Fi.

تلویزیون ال ای دی ال جی مدلUK66000GI  43 با سایز 43 اینچ:

این تلویزیون از نوع نمایشLED  است و صفحه آن بست با سایز 43 اینچ در بازار موجود است. 

مزایا:

تصویر Ultra HD - 4K،

دارای مرورگر اینترنت،

دارای درگاه USB و HDMI،

بلوتوث و امکان پیوستگی بی سیم (Wi-Fi)،

مجهز به هوش مصنوعی LG AL ThinQ.

معایب:

تلویزیون ال ای دی هوشمند ال جی مدلSK80000GI  65 سایز 65 اینچ:

این تلویزیون از نوع نمایشLED  است و صفحه آن بست با سایز 65 اینچ در بازار موجود است.

lavazemkhanegi بازدید : 22 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: برخی از همکاران با اتحادیه تماس می‌گیرند که یک هفته است نتوانستیم هیچ کالایی بفروشیم، در حالی که هزینه آب، برق، اجاره و مخارج دیگر داریم.

رضا رزقیان‌مقدم  در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در قیمت لوازم خانگی در ابتدای سال اتفاق افتاد که مجوزهای آن را از سازمان صمت گرفته بودند و اخیرا نیز از ابتدای مرداد، برخی کالاها ۵ تا ۷ درصد افزایش پیدا کرد که همه این افزایش قیمت‌ها هم از سازمان صمت مجوز داشته و در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. تمام تولیدکننده‌ها که کالاهای خود را با کدهای جدید به بازار ارسال کرده بودند، کدها را تغییر دادند و ۷ درصد را اضافه کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازار رکود است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود، زیرا قدرت خرید مردم کم شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ درصد ریزش داشتیم که پروانه کسب خود را باطل کردند.۷۰ درصد کالاهای ما توسط زوج‌های جوان خریداری می‌شود، الان چقدر ازدواج وجود دارد که زوج‌ها رغبت کنند در بازار خرید انجام دهند؟

رزقیان‌مقدم افزود: از طرف دیگر با وجود اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده، اما ویروس کرونا نیز ورود مردم به بازارها را کمتر کرده است. برخی از همکاران با اتحادیه تماس می‌گیرند که یک هفته است نتوانستیم هیچ کالایی بفروشیم، در حالی که هزینه آب، برق، اجاره و مخارج دیگر داریم. همه منتظر هستیم از این بحران عبور کنیم و در آینده خبرهای خوشی بشنویم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی، گفت: لوازم خانگی ما وابستگی ارزی شدیدی دارند که این بر کالاهای ما تاثیر می‌گذارد. وقفه‌ای در تولید ایجاد شده بوده که برطرف شد و کارخانجات ما شروع به تولید کردند.

وی ادامه داد: اگر کارخانجات ما کالا تحویل دهند، فروشنده‌ها می‌توانند کار کنند. فروشندگان نمی‌توانند کالا را بالاتر از قیمت مصوب بفروشند و این بستگی به تولیدات کارخانجات دارد که به وفور در بازار موجود باشد. در حال حاضر در برخی اقلام مانند سایدبای‌ساید و ماشین ظرفشویی کمبود داریم، اما کمبودی در کالاهای دیگر وجود ندارد. اکنون بازاری وجود ندارد که کالاها چرخش داشته باشند.

رزقیان‌مقدم با بیان اینکه اتاق اصناف، سازمان صمت و بازرسان اتحادیه در هفته سه روز گشت مشترک دارند، عنوان کرد: در این بازرسی‌ها سرکشی کرده و اتیکت قیمت و قیمت مصوب کالا را بررسی می‌کنند که در صورت تخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد خاطرنشان کرد: شکایت‌هایی از طرف مردم در خصوص امتناع از تحویل کالا به اتحادیه ارجاع داده می‌شود. این امتناع بدین دلیل است که کارخانجات به آنها جنس نمی‌دهند، پول را جلوتر می‌گیرند و حدود ۲۵ تا ۴۰ روز بعد کالا را تحویل می‌دهند، بنابراین مردم برای شکایت در خصوص امتناع از تحویل کالا به اتحادیه مراجعه می‌کنند.

 

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn54163814/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C

lavazemkhanegi بازدید : 17 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، در بخشی از این یادداشت آمده است: بخش اعظمی ‌از بازار لوازم خانگی ایران با گردش مالی خیره‌کننده چند میلیارد دلاری سال‌ها به‌طور مفت و مجانی در اختیار دو شرکت سامسونگ و ال‌جی کره جنوبی قرار داشت. این شرکت‌ها به مدد حمایت‌های عجیب و غریب دولتی آن‌قدر در این بازار مشغول‌ ترکتازی شدند که به سادگی قوانین کشور ما را زیر پا می‌گذاشتند و یک ریال هم بابت این تخلفات نمی‌دادند.

ماجرای تخلف ۴۷۰۰ میلیارد تومانی این دو شرکت در سال ۹۵ هرگز از اذهان فعالان اقتصادی و دلسوزان رسانه‌ای فراموش نمی‌شود؛ در آن ماجرای تلخ، ال‌جی و سامسونگ برای فرار از پرداخت عوارض گمرکی که حقوق حقه ملت ایران محسوب می‌شد به راحتی قاعده ۲- الف گمرک را دور زدند و انبوهی از کالاهایشان را وارد کشور کردند و وقتی هم که بر اساس حسابرسی گمرک به پرداخت جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای ال‌جی و ۱۷۰۰ میلیارد تومانی برای سامسونگ محکوم شدند با حمایت نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت یک ریال از این جریمه را پرداخت نکردند!  

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: نکته عجیب اینکه علی‌رغم این رفتار خصمانه دوقلوهای کره‌ای، هنوز نمایندگی‌های آنها در داخل کشور با تغییر ظاهری نام فعال است و ذی‌نفعان داخلی‌شان به توجیه عملکرد آنها می‌پردازند مثلا چندی پیش مدیرعامل شرکت سام‌سرویس با تأکید بر اینکه مجوز نمایندگی سامسونگ در ایران لغو نشده، گفت: ما همچنان نماینده سامسونگ هستیم! وی حتی به تطهیر سامسونگ در موضوع قاچاق پرداخت و مدعی شد مطمئناً قاچاقی که وجود داشته، از طرف شرکت‌ نبوده است!

۳- در شرایطی که این روزها کشور با کمبود شدید منابع ارزی مواجه است دو بانک کره‌ای در یک دزدی آشکار حداقل ۷ میلیارد دلار از پول‌های ملت ایران را به بهانه تحریم بلوکه کرده و سودش را هم می‌خورند.

در پی این اقدام خلاف توافق کره‌ای‌ها با کشورمان، آقای همتی رئیس‌کل بانک مرکزی بنا بر وظیفه ذاتی خویش در اظهارات متعددی از مقامات کره خواست به توافقات پایبند باشند و در در آخرین اظهارنظر خود هم تأکید کرد: «اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین‌المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره‌جنوبی را در این فرآیند مسئول می‌دانیم.»

طبیعی است این اظهارات بایستی با همراهی سایر بخش‌های دولت خصوصاً وزارت خارجه همراه باشد و آنها تمام قامت از سخنان جناب همتی حمایت کنند تا شاید این اولتیماتوم جواب بدهد اما با کمال تعجب سفیر ایران در کره پس از اینکه با اعتراض تلفنی سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی بابت گفته‌های آقای همتی مواجه شد در یک جمله کوتاه تأکید کرد این [اظهارات] موضع رسمی ‌دولت ایران نیست!

این روزنامه در پایان نوشت:تجربه نشان داده چاره کار در این امور، عمل به نسخه انقلاب و رهبری است. به عبارتی در هر موضعی، مسئولان نظام انقلابی عمل کردند نتیجه‌اش را هم دیدند البته کسی منکر بکارگیری عقل و تدبیر نیست ولی یقیناً معنای تدبیر، وادادگی و تسلیم نیست. بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران نوعی راهزنی بین‌المللی است و حداقل وزارت خارجه می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به شکایت رسمی ‌از کره‌جنوبی و تشکیل پرونده در محاکم جهانی اقدام می‌کرد. علاوه ‌بر این سفیر کره‌جنوبی به‌عنوان نماینده دولت دزد کره جنوبی به‌خاطر همدستی با سارق بزرگ بین‌المللی باید به وزارت خارجه احضار و با تذکر کتبی اخراج و سطح روابط به سطح کاردار تنزل می‌یافت. پخش تبلیغ محصولات کره‌جنوبی تا اطلاع‌ ثانوی از صداوسیما و نیز از بیلبوردهای شهرها ممنوع و نمادهای فعلی آن جمع‌آوری می‌شد. تا اطلاع ‌ثانوی خرید و واردات کالاهای کره‌ای از سوی مجلس محترم و انقلابی ممنوع و ‌ترخیص کالاهای وارداتی از کره نیز تا اطلاع ‌ثانوی متوقف و ممنوع می‌شد.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 25 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

بیشتر افراد در سررسید خرید سرامیک تنها و تنها به زیبایی سرامیک و نقش و نگار آن توجه می کنند، اما بدبختانه شوربختانه سایر عواملی که برای گزینش یک سرامیک خوب باید مد نظر پیمان نمی دهند. البته این موضوع شاید به انگیزه عدم اخطار باشد. پس به همین انگیزه در این مطلب کاشیران به شما این هشدار را می دهد که یک سرامیک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.پس با ما به اتفاق باشید.

در ضمن برای آشنایی اغلب با سرامیک و موارد گوناگون مربوط به آن می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

تقسیم بندی سرامیک ها

سرامیک ها را به طور کلی در 2 بخش دسته بندی می کند سرامیک هایی که حائز سطح براق هستند و سرامیک های سطح آنها مات است. گونه ها سرامیک ها را با توجه اطلاعاتی که بر روی بسته بندی آنها درج شده است می توان تشخیص داد که به صورتی کلی همه سرامیک ها در هر نوع و نمونه ای در 4 دسته از عقیده کیفیتی پیمان می گیرند و آنها را با اسم های سرامیک درجه 1 تا درجه 4 می شناسیم. اطلاعاتی که روی بسته بندی ها نوشته شده و باید به آنها دقت کنیم عبارتند از:

درجه کیفیتی

PEI

میزان جذب آب

ضرب اصطکاک

مقاومت در مساوی یخ زدگی

چند رنگ بودن سرامیک باره نظر

مواردی که در فهرست بالا گفتیم مواردی هستند که در زمان خرید بهتر است که به آنها توجه داشته باشید.

 

منظور از درجه در رنگ کاشی چیست؟

حتما لغایت اکنون شنیده اید که فلان سرامیک درجه 1 بود ولی دیگری درجه 2 یا 3. این درجه بندی ها یگانه از کلیدی ترین مواردی است که به شما می گوید یک سرامیک خوب است یا خیر. هر چه کیفیت سرامیک بهتر باشد، قیمت کاشی تکسرام قیمت آن نیز بالا تر است. شما در این باره باید به یاد داشته باشید سرامیک پسندیده و خوب برای کف باید درجه 1 یا دست کم درجه 2 باشد، و برای کمتر شدن خرج برای حصار ها می توانید از سرامیک های درجه 3 نیز بهره‌گیری کنید. یک نکته در این باره هست، و آن هم این است که شما می توانید از سرامیک هایی که دارای کیفیت بهتری هستند برای حصار خویش استفاده کنید، اما از فکر این که به خاطر صرفه اقتصادی از سرامیک ها و کاشی های بی کیفیت برای کف بهره‌گیری کنید باید خارج بیایید، چرا که این کار مایه هدر رفتن سرمایه و پول شما خواهد شد.

lavazemkhanegi بازدید : 20 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ در این واحد تولیدی که در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار راه اندازی شده انواع لعاب کاشی و سرامیک، گلوله های سرامیکی، مواد اولیه کاشی و سرامیک و پودر فلدسپات تولید می شود.

مجموع تولیدات این کارخانه، سالانه به ۳۵۰ هزار تن می رسد و در فاز اول آن برای ۱۹۰ نفر اشتغالزایی شده است.

این واحد با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده و در حال حاضر با ظرفیت روزانه ۸۰۰ تن گرانول (مواد اولیه کاشی و سرامیک) برای تولید کاشی کف و کاشی دیوار، فعال شده است.

واحد مورد اشاره در آینده نزدیک پس از تکمیل تجهیزات و انجام تست سرد به ظرفیت ۳ هزار تن در روز خواهد رسید و با توسعه این واحد گامی موثر در پایداری و توسعه صنایع کاشی و سرامیک برای دستیابی به بازارهای صادراتی برداشته خواهد شد.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این مراسم استاندار یزد و معاون وی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از مسئولان استان همراهی کردند.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

 علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی روز شنبه وارد شهر یزد شد.

افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه شهرستان بافق و طرح توسعه سرب و روی مهدی آباد، بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان و واحد گندله سازی این شرکت، بازدید از سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و صنایع جوار معدنی، شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دیدار با  نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از دیگر برنامه‌های این سفر است.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 19 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا علمدار یزدی دقایقی قبل در آیین افتتاح یک واحد صنعتی در شهرستان میبد اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی، چهارمین استان صنعتی و هشتمین استان برتر صادر کننده غیرنفتی کشور است.

وی با بیان اینکه در استان یزد ظرفیت‌های متعددی در حوزه صنعت وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد به وجود دو هزار پروانه صنعتی کاغذی در استان اشاره کرد و گفت: اگر این پروانه‌های کاغذی که کارخانه آن وجود خارجی نداشت را از سیستم باطل نکرده بودیم الان تعداد پروانه‌های ما بیش از 5 هزار مورد بود.

علمدار یزدی ادامه داد: حذف این پروانه‌های کاغذی سبب شد ما به سه هزار واحد فعال برسیم که ما حصل آن فعالیت در پنج گروه صنعتی است که زمینه اشتغال 100 هزار نفر را در استان یزد فراهم کرده‌اند.

وی افزود: مجموع این واحدهای صنعتی استان یزد بالغ بر 800 نوع کالا در یزد تولید می‌کنند که 407 قلم آن به بیش از 90 کشور دنیا تاکنون صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد در سه صنعت قطب کشور محسوب می‌شود ادامه داد: یکی از این صنایع کاشی و سرامیک است که 60 درصد از کل محصول تولیدی کشور را با 86 کارخانه فعال به خود اختصاص داده‌ایم.

علمدار یزدی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی، در برخی نقاط امکان صدور پروانه تولید کاشی و سرامیک به صورت کامل وجود ندارد و تاکنون به همین دلیل 20 مجوز کارخانه پرس به بعد کاشی و سرامیک در محور عقدا به مهریز صادر شده است.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 16 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)
خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حشمتی پور ردر مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان با اشاره به اینکه سازمان اتکا در چندین سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: امروز در سازمان اتکا در یک نقطه عطف قرار داریم، چرا که فضای جدیدی برای این سازمان ایجاد شده است که مسیر آینده سازمان را دچار دگرگونی‌هایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان اتکا به عنوان یک سازمان محوری در حوزه تامین امنیت غذایی نیرو‌های مسلح ماموریت جدیدی پیدا کرده است. در حوزه اقتصادی نیرو‌های مسلح هم با تصویب سند تحول اقتصادی از سوی فرمانده کل قوا فضای جدیدی گشوده شده است. در این سند برای سازمان اتکا نقش پررنگی تعریف شده است. ٢٠ عرصه اقتصادی در ستاد کل نیرو‌های مسلح برای سازمان اتکا تصویب شده که بایستی در این حوزه‌ها نقش محوری و پررنگی ایفا کند، لذا این عرصه هم باید با جدیت دنبال شود.

حشمتی‌پور افزود: تامین اقلام آمادی نیرو‌های مسلح هم از سال گذشته با تأکید امیر حاتمی وزیر دفاع به سازمان اتکا واگذار شده که در این عرصه هم فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. سازمان اتکا توانست تا با ایفای نقش پر رنگ در این زمینه اعتماد فرماندهان نیرو‌های مسلح را جلب کند و برای سال آینده هم فعالیت‌های مهم تری را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما برای دوره تحول سازمان اتکا ٣٢ پروژه را تعریف کرده و در حال اجرای آن‌ها هستیم، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اجرای این پروژه‌ها بستر و زمینه تحول را در این سازمان مهیا کنیم.

سردار حشمتی پور با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: عمده محور‌های این توافق نامه به سازمان اتکا واگذار شده و فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم ظرفیت‌های ملی و بخش خصوصی را برای اجرای ماموریت‌ها در حوزه کشوری و نیرو‌های مسلح استفاده کنیم تا بتوانیم نقش و ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما برای خانواده نیرو‌های مسلح تخفیف‌های ویژه‌ای را هم در نظر گرفته ایم که بیشترین تمرکز این حوزه در بخش تامین کالا‌های اساسی است.

رئیس سازمان اتکا گفت: ما در حوزه دام‌پروری نیز کار‌های بسیار خوبی را انجام داده ایم و در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز کشور به مرغ را تامین کنیم. در حوزه کشاورزی نیز سطح زیر کشتِ باغاتِ متعلق به نیرو‌های مسلح را گسترش داده ایم. این میزان از ٢ هزار هکتار به ٣ هزار و ۴٠٠ هکتار گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه آبیاری نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و به دنبال استفاده از آبیاری نوین برای توسعه سطح زیر کشت هستیم. کشت دِیم و گیاهان دارویی از دیگر حوزه‌های مهمی است که اقدامات خوبی در آن صورت گرفته است.

سردار حشمتی پور با اشاره به فعالیت‌های سازمان اتکا در حوزه شیلات نیز یادآور شد: ما در این حوزه نیز کار پرورش ماهی در قفس را آغاز کرده ایم و افزایش تولید کنسرو ماهی در قائمشهر و چابهار را کلید زده ایم تا بتوانیم انتظارات نیرو‌های مسلح را پیش ببریم؛ امروز هم پروژه پرورش ماهی در سد سیمره را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: نان صنعتی از دیگر موضوعات مورد نیاز نیرو‌های مسلح بود که دوستان کار را به خوبی پیش برده‌اند و تا دو هفته دیگر این کارخانه نیز افتتاح خواهد شد. تامین ماکارونی هم دیگر کارخانه‌ای است که برای تامین نیاز خانواده نیرو‌های مسلح باید در اختیار داشته باشیم.

رئیس سازمان اتکا حوزه تامین روغن را از دیگر بخش‌های مورد توجه نیرو‌های مسلح دانست و اظهار کرد: نوسازی صنایع روغن را در سال ١۴٠٠ آغاز می‌کنیم تا بخشی از این صنایع را به مجموعه فخر ایران منتقل کنیم و شهرک صنایع غذایی اتکا را برای آینده نیرو‌های مسلح در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه دو یا سه خط تولید لوازم خانگی را هم افتتاح خواهیم کرد. برای تولید ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی سرمایه گذاری کرده ایم و کار‌های طراحی خط و سفارش گذاری انجام شده و در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه خط تولید این لوازم را خواهیم داشت. خط تولید جاروبرقی و کولر گازی نیز در سال آینده راه اندازی می‌شود.
منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 17 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

معیوب بودن ترموستات یخچال

معیوب بودن سنسور یخچال

دمای مناسب برای یخچال تنظیم نگردد

معیوب بودن برد الکترونیکی اصلی

معیوب بودن دریچه دمپر

معیوب بودن ترموستات یخچال بدون برفک

اغلب یخچال های قدیمی و یخچال های معمولی از دریچه چرخان برای تنظیم دمای یخچال کاربرد می شود. یخچال هایی که دارای ترموستات هستند امکان خرابی آن اغلب است در صورتی که اگر یخچال بطور مداوم شغل کند و اتوماتیک نکند ممکن است ترموستات آن خراب شده باشد.

 

معیوب بودن ترموستات یخچال سبب بیشتر پیشه کردن کمپرسور یخچال میشود و این مایه برپایی سرمای زیاد در یخچال میگردد. انگیزه انجماد مواد غذایی در یخچال میتواند نتیجه ی خرابی ترموستات باشد.

 معیوب بودن سنسور یخچال

از قطعات مهم بخش دیفراست یخچال، سنسور میباشد خرید یخچال بدون برفک که با تبدیل دما و هوا به پالس های الکتریکی و فرستادن آن به برد الکترونیکی یخچال، میزان دمای موجود را اندازه گیری میکند.

چنانچه سنسور معیوب باشد میزان دمای فعلی به برد الکترونیکی بصورت دقیق فرستاده نمیشود. نتیجه ی آن یا یکسره شغل کردن یخچال است یا کم پیشه کردن آن. برای اطمینان از درست بودن سنسور، کارآزمودگان تعمیرکار یخچال با اهم متر یا مولتی متر سنسور را آزمایش میکنند و درصورت خرابی آن باید حتما جایگزینی گردد. ویران بودن سنسور میتواند انگیزه انجماد مواد غذایی در یخچال باشد

 دمی پسندیده برای یخچال تنظیم نگردد

یخچال بدون برفک بدون رعایت دمای مناسب امکان پذیر نیست. اگر دمای مناسبی برای یخچال تعریف نشود ممکن است یا زیاد گرم باشد یا بیش از بی گمان سرد گردد. بعد تنظیم دمای نامناسب میتواند علت انجماد مواد غذایی در یخچال باشد.

 

دمای مناسب برای یخچالهای ترموستاتی 3 می باشد.و در نسل جدید یخچال های دیجیتالی و یخچال های ساید دمای پسندیده ساید یخچال+3 و ساید فریزر -18 میباشد. در یخچال های دیجیتالی و ساید بای ساید نیز دمای پسندیده برای یخچال 3+ و برای فریزر 18- می باشد.

lavazemkhanegi بازدید : 13 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش شریان نیوز،به نقل از جوان، در دو سال اخیر با خروج برند‌های معروف لوازم خانگی از بازار ایران، تولید‌کنندگان داخلی عرصه بهتری برای فعالیت پیدا کردند، اما از آنجایی که تولید داخل نمی‌توانست پاسخگوی تقاضا باشد، کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت انواع لوازم خانگی شد، به‌طوری‌که در مقطعی ماشین لباسشویی یا یخچال به صورت محدود عرضه می‌شد و سازمان تعزیرات بار‌ها در بازرسی‌های سرزده انبار‌های دلالان را به حراج گذاشت. اخیراً نیز خبر صادرات لوازم خانگی منتشر شده است، به طوری که وزیر صمت گفته بود: کارخانجات لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه‌روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه داشته‌اند و حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادرات دارند. به گفته کارشناسان قصه شیرین صادرات لوازم خانگی با ورق فولادی نیم‌بها و حس غرور و مباهاتی که در بین مسئولین ایجاد کرده، شبیه همان قصه تلخ صادرات آبنبات از شکر 4 هزار و 200 تومانی است و اینکه در شرایطی که بازار داخلی به اشباع نرسیده؛ چرا اجازه صادرات داده شده است.

 

لوازم خانگی ایرانی گران‌تر از برند‌های جهانی!


در این خصوص نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اذعان به اینکه قیمت تمام شده تولیدات داخلی بسیار گران‌تر از نمونه‌های خارجی است، در مورد وضعیت صادرات لوازم خانگی اظهار داشت: صادرات ما در حوزه لوازم خانگی بیشتر معطوف به بخاری، کولر و آبگرمکن است. ما در صورتی می‌توانیم صادرکننده موفقی باشیم و سهمی از بازار لوازم خانگی در کشور‌های اطراف خود داشته باشیم که چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت بتوانیم با کشور‌های دیگر در بازار‌های خارجی رقابت کنیم.

محمدحسین اسلامیان خاطرنشان کرد: یک ماشین لباسشویی ایرانی با برند خوب در بازار داخل حدود 10 تا 11 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که در کشور‌های حوزه‌های خلیج‌فارس، ماشین‌های لباسشویی با برند‌های معروف با معیار دلار 25 هزار تومانی، حدود 6 میلیون تومان قیمت دارند. ما اگر می‌خواهیم سهمی از بازار خارجی داشته باشیم باید بتوانیم با آن‌ها رقابت کنیم، یعنی هم جنس باکیفیت داشته باشیم و هم قیمت اجناس ما قابل رقابت باشد. نمی‌توانیم با برند معروفی که سال‌ها در این بازار‌ها بوده و ماشین لباسشویی را با قیمت 6 میلیون تومان می‌فروشد، رقابت کنیم.
منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 17 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

یخچال‌ها به قدری در حیات ما تاثیر گذاشتند که اجتناب از آن‌ها  نزدیک  محال است. در این میان هستی یخچال فریزرهای هوشمند در هر خانه‌ای لازم است و می‌تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد. به طور کلی یخچال‌ فریزرها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های نکوداشتن برخوردار هستند که حفاظت از مواد غذایی یکتا از این ویژگی‌ها است.

پنل یا نمایشگر هوشمند یخچال فریزر یگانه قیمت یخچال ارج معمولی از قابلیت‌هایی است که برای کاربری بهتر کاربر و مصرف کننده طراحی شده و دسترسی بهتری را برپایی می‌کند. چند سالی است که گواه تغییر جدیدی در نما یخچال فریزرها هستیم و با قابلیتی به نام Door in Door آشنا شدیم. دور این بعید یا درهای درون در تو واقعا چه کارایی و تاثیری برای ما و یخچال دارد؟

Door in Door به چه معناست

دور این دور شرایطی را فراهم می‌کند که بتوانیم از محتویات تو یخچال اخطار پیدا کنیم و بدون بسط دادن در یخچال به راحتی با بسط دادن در بیرونی از پشت شیشه در دوم مواد غذایی را ببینیم. نحوه طراحی این درها روی دستگاه به این چهره است که نخست یک در شیشه‌ای و اصلی روی یخچال نصب شده و در بعدی روی در شیشه‌ای قرار می‌گیرد. به این ترتیب برای به کارگیری این قابلیت بس است که دکمه در درون در را پرکار کنید لغایت بتوانید اولین در مفتوح کرده و بدون بسط دادن در اصلی محتویات درون یخچال را ببینید.

این قابلیت راهبند برونرفت هوای سرد یخچال به بیرون می‌شود و دمای درونی را حفظ می‌کند. یخچال فریزرهای دور این دور در مدل‌های مختلفی ساخته و فرآوری می‌شوند و به صورت یخچال فریزر بالا و پایین، دو قلو و ساید عرضه می‌گردند.

lavazemkhanegi بازدید : 21 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت دایسون که لوازم خانگی برقی تولید می‌کند، در ماه اکتبر ۲۰۱۹ میلادی پروژه تولید خودروی برقی را متوقف کرد. این پروژه به حدی مرموز بود که فقط تعداد اندکی از مهندسان این شرکت نمونه واقعی این خودرو را دیده بودند.

اما روز گذشته جیمز دایسون، مؤسس شرکت، خودروی برقی مذکور را در مصاحبه‌ای نمایش داد.

به نوشته تایمز این خودرو در حال حاضر N۵۲۶ نام دارد و می‌تواند ۷ نفر را جابه جا کند. همچنین این وسیله نقلیه با هر بار شارژ می‌تواند مسافت ۶۰۰ مایل را طی کند. این ویژگی مرهون باتری‌های جامد مخصوص دایسون است. به گفته جیمز دایسون این باتری طی آزمایشی در یک شب سرد در ماه فوریه رکورد مذکور را ثبت کرده است. در این آزمایش خودرو با سرعت ۷۰ مایل برساعت حرکت کرده و بخاری و همچنین رادیو نیز در خودرو روشن بوده اند. این در حالی است که خودروی مدلSتسلا به ازای هر بار شارژ ۳۷۹ مایل برساعت را طی می‌کند.

خودروی الکتریکی دایسون با ۲.۶ تن وزن از جنس آلومینیوم ساخته شده و سرعت آن در ۴.۸ ثانیه از سفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. بالاترین سرعت آن نیز ۱۲۵ مایل برساعت اعلام شده است.

چنین سرعتی با کمک دو موتور ۲۰۰ کیلووات ساعتی خودرو به دست می‌آید. این خودرو شباهت زیادی به رنج روور دارد.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 18 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازار لوازم خانگی کشور که تا پیش از تشدید تحریم‌های آمریکا، در قبضه دو تولیدکننده بزرگ کره جنوبی قرار داشت، طی دوسال گذشته با خروج کامل این دو شرکت به فضایی مساعد جهت تقویت تولیدات داخلی تبدیل شده است و برخی تولیدکنندگان داخلی با برنامه ریزی پیش‌دستانه و هوشمندانه طی همین مدت کوتاه توانسته‌اند گام‌های مؤثری در راستای تولید محصولات باکیفیت تحت برند ایرانی بردارند و این حضور هوشمندانه نویدبخش آن است که حتی در صورت ضعیف شدن یا برداشته شدن تحریم‌ها، برندهای با کیفیت داخلی که قیمتی کاملاً رقابتی دارند بتوانند دوشادوش برندهای خارجی به رقابت پرداخته و سهمی درخور از بازار داخلی را در اختیار داشته باشند.

همین‌ها بهانه گفت‌وگوی ما با امیرعباس کائینی، مدیر اجرایی گروه گلدیران شد تا با توجه به نامگذاری سال به نام «جهش تولید» درباره نقش صنعت لوازم خانگی در تحقق شعار سال و همچنین دستیابی به حداکثر توان صادرات غیر نفتی و ایجاد درآمدهای ارزی برای کشور به بحث و گفت وگو بنشینیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

تفکر راه اندازی جی پلاس در ایران چگونه از ایده به واقعیت تبدیل شد؟

تفکر راه اندازی جی پلاس به ۳ یا ۴ سال قبل از تحریم‌های یک طرفه آمریکا برمی گردد؛ این ایده در گلدیران که نماینده یکی از برندهای مشهور کره‌ای در ایران بود، کلید خورد اما رونمایی از این ایده با اعمال تحریم‌ها همزمان شد.

از گلدیران به عنوان شرکت اصلی با ۳۰ سال سابقه، دو برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای گلدیران پلاس و محصولات جی پلاس متولد شد؛ جی پلاس یک برند کاملاً ایرانی است و هیچ ارتباطی با خارج از کشور ندارد.

پس محدودیت‌های ناشی از تحریم در شکل گیری این برند مؤثر بوده است؟

تا حدودی بله، مدت‌ها بود روی این ایده کار می‌کردیم که بتوانیم بدون حضور برندهای خارجی اقدام به تولید محصولات ایرانی کنیم و با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها تصمیم گرفتیم این ایده را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

چرا در این ۴۰ سال اخیر برندهای ایرانی آن‌گونه که انتظار می‌رفت نتوانستند به رقابت با برندهای خارجی پرداخته و سهم بازار مناسبی را به خود اختصاص دهند؟

با وجود آنکه تولیدکننده‌ها و برندهای خوبی در داخل در صنعت لوازم خانگی داشته‌ایم، اما همواره در این ۴۰ سال برندهای معتبر جهانی در ایران حضور چشمگیری داشتند و از آنجا که تنوع بالا، کیفیت مطلوب و نیز تکنولوژی‌های روز را در محصولات خود عرضه می‌کردند، عرصه برای برندهای ایرانی تنگ شده بود و مجالی برای تقویت آنها وجود نداشت. لذا محصولات ایرانی سهم کوچکی از بازار داخلی و خارجی را به دست آورده بودند.

طی این سال‌ها در صنعت لوازم خانگی برند ملی هم داشته‌ایم، اما این تولیدات در سبد کالای خانوار قرار نگرفت. همه ما نام برندهای معتبر، قدیمی و همچنان فعال صنعت لوازم خانگی را بارها شنیده‌ایم، اما آنها پرمصرف نیستند زیرا در این ۴۰ سال برندهای خارجی حضور آزادانه‌ای در بازار ایران داشته‌اند، اما با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد کشورمان، فرصتی ایجاد شد تا تولیدکنندگان داخلی با توسعه زیرساخت‌ها و بروز رسانی فناوری‌های خود بازار را آماده پذیرش محصولات ایرانی کنند.

با این اتفاق، حتی در صورت لغو تحریم‌ها، برندهای ایرانی باز هم می‌توانند قدرتمند، قابل اتکا و مورد انتخاب آزادانه و نه اجباری مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی و حتی خارجی قرار بگیرند.

طی دو دهه اخیر در صنعت لوازم خانگی تحولات چشمگیر تکنولوژیک ایجاد شده و مشتری دیگر به امکانات محدود و ابتدایی لوازم خانگی قانع نیست و امکاناتی را مطالبه می‌کند که عموماً در لوازم خانگی ایرانی این تکنولوژی روز وجود ندارد.

ما در صنعت و خصوصاً صنعت لوازم خانگی موضوعی داریم با نام «لبه تکنولوژی»؛ محصولاتی که دارای آخرین فناوری‌های روز هستند در واقع در لبه تکنولوژی قرار دارند. البته این محصولات معمولاً مشتری عام ندارند و عمدتاً مشتریان دهک‌های بالا و با قدرت خرید متمایز خریدار این محصولات هستند؛ این موضوع صرفاً مختص ایران نیست و در تمام دنیا نیز همین گونه است.

اما بخش عمده اقلام تولیدی در صنعت لوازم خانگی که پرمصرف هستند، از تکنولوژی‌های نوین به اندازه‌ای که بتواند گره‌های جدیدی از مشکلات خانوارها را باز کند بهره مند هستند؛ تعداد کمی از محصولات هم هستند که از تکنولوژی خاصی بهره نمی‌برند که تیراژ تولید آنها نیز پایین و مشتریان این محصولات هم دهک‌های خاصی هستند.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 24 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

همانطور که گفته شد به صورت کلی یخچال های  یخچال ال جی در شیشه ای درب فرانسوی بها بالاتری نسبت به دیگر یخچال های سایر دارند. سبک طراحی آنها زیاد بی همتا بوده و یقینا دکوراسیون طباخ خانه شما را زیباتر خواهند ساخت. کافیست به مثال ای از خانه هایی که حائز این گونه از یخچال ها هستند نگاه کنید الی به عظمت آنها پی دستگیر و کارایی آنها در زیباتر تشکیل آشپزخانه تان را درک نمایید.

مزیت دوم : فضای اندوخته سازی منعطف تر

بله درست متوجه شدید. این یخچال ها از فضای اندوخته سازی منعطف تری نسبت به سایر یخچال های سایر برخردار می باشند. یخچال های سای بای ساید و درب فرانسوی با بیشینه پهنای 90 سانتیمتر تقریبا  پهن ترین گونه یخچال های ساخته شده می باشند. اما آ یا می توانید یک ظرف با پهنا ی 70 سانتی متر را در یک یخچال ساید بای ساید پیمان دهید. خیر. چنین ظرفی را فقط می توانید در یخچال های درب فرانسوی با بیشینه پهنای قسمت یخچال، اندوخته نمایید.

مزیت اول و برتر : مصرف انرژی کمتر

چنین مزیتی را می تاب مهمترین مزیت یخچال های 5 درب و یا به صورت کلی یخچال های دارای درب بار دانست. درب بار دربیست که دسترسی به گنجه های درب یخچال و یا بعضی از آنها را راحت تر نموده و دربایستن به بسط دادن درب اصلی را نیز از بین می برد. فلذا هوای سرد اقلیت هدر رفته و در نتیجه انرژی کمتری جهت جبران تفریق هوای سرد داخل یخچال صرف می گردد.

lavazemkhanegi بازدید : 13 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

تصلا-با رفتن شرکت‌های کره‌ای از بازار لوازم خانگی ایران ترفند مشوق‌ها هم از این بازار جمع شد. در آن زمان فروشندگان لوازم خانگی معتقد بودند با اجرای طرح ممنوعیت واردات لوازم خانگی بازار پُر از کالاهای قاچاق می‌شود و بنابراین فروش کالای قاچاق به همراه تخصیص کارت هدیه به مردم برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

این در حالی است که بازار لوازم خانگی این روزها در خواب زمستانی به سر می‌برد. تولیدکنندگان برای بازگشت رونق به بازار دوباره ترفند «لوازم خانگی ایرانی بخرید، کارت هدیه بگیرید.» را اجرا کرده‌اند.

حال به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کارخانه‌های تولید لوازم خانگی برای آن که با قیمت کالاهای قاچاق رقابت کنند خدماتی همچون حمل رایگان کالا، اعطای کارت هدیه با مبالغ ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان و افزایش سقف گارانتی به مردم ارائه می‌دهند تا بلکه بازار لوازم خانگی از خواب زمستانی بیرون بیاید.

محمد حسین اسلامیان معتقد است: فروش کالاهای خارجی بیشتر از کالاهای ایرانی است. قیمت کالاهای خارجی تاثیر مستقیمی بر قیمت کالاهای ایرانی گذاشته است.

او در ادامه توضیح داد: هزینه تولید آنقدر بالاست که تولیدکنندگان توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد. چرا که قیمت یک ماشین لباس‌شویی خارجی ۱۲ میلیون تومان آب می‌خورد، قیمت همین کالای ایرانی هم همین قیمت تمام می‌شود. بنابراین مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد به جای خرید کالای ایرانی جنس مارک‌دار بخرد.

 

اما با توجه به افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی آیا تقاضایی برای آن وجود دارد؟ نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به تجارت‌نیوز گفت: تا به امروز از سوی کارخانه‌ها هیچ کاهش قیمتی نداشتیم و تقاضا روز به روز کمتر می‌شود. لوازم خانگی در شرایطی ارزان می‌شود که نرخ مواد اولیه آن اعم از فولاد و پتروشیمی ارزان شود؛ این در حالی است که قیمت مواد اولیه در بازار روزانه نوسان دارد.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn57171977/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

lavazemkhanegi بازدید : 19 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش مملکت آنلاین، نیازی به گفتن نیست که بازار لوازم خانگی کشور هم دست کمی از بازار نوسانی خودرو ندارد؛ نوسانات اقتصادی وضعیت این بازار را چنان غیر عادی کرده است که این روز‌ها صحبت از سخت‌تر شدن نظارت‌های دولت بر داد و ستد لوازم خانگی است.

در این میان، اما مدیران عامل دو شرکت واسپاری ملت و صنایع امرسان مشترکا دست به اقدامی بدیع و بی سابقه زده اند که می‌تواند در نوع خود گامی مثبت در راستای ساماندهی وضعیت نابسامان بازار لوازم خانگی کشور محسوب شود؛ صبح امروز نورالدین پارسا پور مدیرعامل شرکت واسپاری بانک ملت و حسین فتاحی مدیرعامل شرکت صنعتی امرسان میان خود تفاهم نامه همکاری مشترکی امضا کردند تا بلکه از طریق عرضه لیزینگی لوازم خانگی بتوانند بخشی از تقاضای مصرف کنندگان را تامین کنند و به سهم خود موازنه این بازار را در راستای احیای تعادل از دست رفته تغییر دهند.

فس و نیت همکاری مشترک شکل گرفته برای فروش قسطی لوازم خانگی، شناسایی مصرف کنندگان واقعی و نهایی و کوتاه کردن دست سوداگرانی است که به اقتضای موقعیت کنونی خود سعی دارند از آشفتگی به وجود آمده در بازار لوازم خانگی کشور نهایت سوءاستفاده را کنند؛ مطابق این تفاهم نامه، متقاضیان خرید لوازم خانگی امرسان می‌توانند به شرط برخورداری از استطاعت مالی کافی، از خدمات لیزینگی شرکت واسپاری ملت استفاده کنند؛ ار قرار معلوم سقف تعیین شده برای استفاده از این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان (یک میلیارد ریال) است و متقاضیان دارای شرایط می‌توانند انواع لوازم خانگی را به صورت قسطی و با شرایط یک ساله ۱۵ درصد، دو ساله ۱۶ درصد و سه ساله ۱۸ درصد خریداری کنند؛ برای اطلاع از شرایط نحوه استفاده از تسهیلات، خریداران علاقمند می‌توانند با مراجعه به تارنما‌های دو شرکت واسپاری بانک ملت و امرسان از جزئیات آن مطلع شوند.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 22 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

فناوری EcoHybrid با رتبه بندی انرژی A مایه صرفه جویی در مصرف آب یا کوتاهی شدن چرخه خشک شدن می شود. حالت خشک Eco را گزینش کنید ، که از آب برای خشک کردن استفاده نمی کند ، یا حالت خشک معمولی برای اختصار کردن همه چرخه خشک کردن و کاهش خرج های انرژی.

اگر یک قطعه لباس را فراموش کرده اید که آن را تو قیمت ماشین لباسشویی ال جی درب فضایی لباسشویی بیندازید دیگر نگران نباشید ، می توانید پس از آغاز چرخه شستشو ، آن را اضافه کنید. LG TWINWash with به دکمه “افزودن مورد” مجهز است که به شما امکان می دهد در حین شستشو درب را مفتوح کنید الی جامه های جا باقیمانده را اضافه کنید.

فناوری SmartThinQ l به شما امکان می دهد لباس های شسته شده خود را از هر کجا و هر زمان و هر زمان وارسی کنید. می توانید میزان مصرف انرژی را ردیابی کنید یا از چرخه بارگیری بهره‌گیری کنید تا طیف وسیعی از چرخه های شستشوی تازه گسترش مکشوف را در درازا عمر ماشین لباسشویی اضافه کنید.

lavazemkhanegi بازدید : 18 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

این روزها مشتریان بازار لوازم خانگی همانند سایر بازارها شاهد کاهش قیمت ها هستند به طوری که قیمت انواع یخچال در بازار بین ۲ تا ۱۹ درصد پایین آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد یخچال ساید بای ساید بوش KAD۸۰A۴۰۴ حداکثر ۱۹ درصد کاهش یافته و پس از آن نرخ محصولاتی مانند ساید بای ساید اسنوا سری هایپر مدل S۸-۲۳۵۰GW با ۱۸درصد و یخچال فریزر امرسان مدل BFN۲۰D-M/TP نیز ۱۷ درصد پایین تر آمده است.

بیشتر بخوانید: 

کاهش ۲ تا ۲۱ درصدی قیمت ماشین ظرفشویی

منبع:

 

lavazemkhanegi بازدید : 17 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تداوم کاهش قیمت ارز و همچنین کاهش قیمت مواد اولیه در بورس را شرط کاهش قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و نسبت به فروش کالاهای تقلبی در فضای مجازی هشدار داد.

نرخ ارز در بازار آزاد در مهر ماه امسال از ۳۲ هزار تومان گذشت، اما حالا در کانال ۲۴ هزار تومان است. بنابراین انتظار می‌رود قیمت کالاهایی که در این مدت رشد داشته حالا با کاهش قیمت دلار نزولی شود، اما به نظر می‌رسد شرایط دیگری هم باید برای این کاهش قیمت فراهم شود.

در این رابطه اکبر پازوکی،  رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز مدت زیادی از کاهش نرخ ارز نگذشته، تصریح کرد: اگر کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد احتمال کاهش قیمت در بازار لوازم خانگی وجود دارد، اما اگر لحظه‌ای باشد نمی‌توان گفت با کاهش چند روزه قیمت دلار قیمت لوازم خانگی هم باید کاهش پیدا کند. چرا که تولید کنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق واردات یا در بورس کالا تهیه می‌کنند.  

تبلیغ
از آجیل ناتلی (نیاوران) ناهار سفارش بده!

از آجیل ناتلی (نیاوران) ناهار سفارش بده!

مشاهده

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا با افزایش قیمت ارز فورا شاهد افزایش قیمت کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی هستیم؟ گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی مدتی زمان برد و کاهش قیمت آن نیاز به زمان  دارد. از طرف دیگر علاوه بر تغییرات نرخ ارز باید سایر مواد اولیه نیز در نظر گرفته شود. برای مثال اخیراً دو شرکت سازنده موتور پمپ و کولر که در داخل کشور فعال هستند، قیمت محصولات خود را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دادند. علت اینکه سرعت افزایش قیمت بیشتر از کاهش آن است، در اصل هزینه جایگزین است که به روز حساب می‌شود.  

وی همچنین شرط دیگر کاهش قیمت لوازم خانگی را کاهش قیمت مواد اولیه‌ای که در بورس کالا عرضه می‌شود، عنوان کرد و گفت: به طور کلی مهمترین مرجع صحبت در مورد قیمت، تولید کنندگان هستند، نه توزیع کنندگان. از طرف دیگر در گذشته رقابت بین کالاهای خارجی و ایرانی ترمزی برای کنترل و کاهش قیمت بود، اما بعد از ممنوعیت واردات این اهرم هم از بین رفت. در این میان قیمت برخی از مواد اولیه مانند ورق فولادی در بورس کالا نیز بر اساس قیمت‌های جهانی محاسبه می‌شود.  

به گزارش ایسنا، در پی کاهش نرخ ارز سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه آیا کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر بر قیمت لوازم خانگی تاثیر داشته، گفته بود که تولید کنندگان عموماً از ارز نیمایی استفاده می‌کنند که کاهش زیادی نداشته است. اما معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر آذر ماه، مهم‌ترین دلیل گران بودن لوازم خانگی را نرخ ارز عنوان کرده و گفته بود اینکه با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها بلافاصله افزایش پیدا می‌کند مربوط به گرانی در تولید نیست بلکه در بخش توزیع و خرده فروشی این اتفاق افتاده است، چراکه تولیدکنندگان پیش از افزایش قیمت باید با دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت هماهنگی کنند.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 26 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

آشپرخانه را می توان به نوعی قلب خانه درنظر گرفت بنابراین باید نسبت به وسایل آن از جمله کابینت حساس بود.

 به گزارش ایسنا، بنابراعلام روماک، انواع مدل کابینت آشپزخانه در بازار موجود هست، اما واقعا چه نوع کابینتی متناسب با نیاز ما می‌باشد؟ در این متن کارشناسان شرکت روماک چند نکته ضروری در هنگام خرید کابینت را ذکر کرده‌اند تا با رعایت آنها کالای مد نظر خود را بهترین شکل انتخاب کنید.

بی‌شک لوکسترین نوع کابینت از جنس تمام چوب می‌باشد ولی هزینه بالایی دارد اما کابینت با مغزی ام دی اف و انواع روکش‌ها قیمت مناسب‌تری دارد.

انواع روکش:

روکش چوب: بسیار زیبا می‌باشد و هزینه پایین‌تری نسبت به تمام چوب دارد اما امکان ابزار خوری پایینی دارد.

روکش پلی گلس و هایگلس: برای محیط های مدرن زیبا می‌باشد اما به راحتی خط و خش می‌گیرد.

روکش لترون: ارزانترین متریال است که کیفیت بسیار پایینی دارد و در برابر آب مقاومتی ندارد.

مشاهده انواع مدل کابینت چوبی: https://romakcompany.com/productcat/cabinet

قرنیز چوبی

شاید مهمترین دلیل نصب قرنیز محافظت از دیوارهاست اما این تنها مزیت آن نیست، امروز قرنیزها در انواع جنس (سنگی، چوبی، پی وی سی  و...) و مدل تولید می‌شوند و به یک محصول لوکس تبدیل شده است. در اینجا توضیح کوتاه درباره انواع قرنیز چوبی خواهیم داد.

مشاهده انواع مدل های قرنیز چوبی : https://romakcompany.com/productcat/baseboard/

قرنیز تمام چوب:

منبع:

https://www.isna.ir/news/98091208714/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D9%82%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%B2-%DA%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C

lavazemkhanegi بازدید : 22 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

یخچال هتلی

هتل ها سایر محلی برای اقامت نیستند.هتل دارها بهترین تجهیزات هتل و انواع یخچال هتلی را برای هتل خویش خریداری میکنند تابهترین تجربه را برای مهمانان خود فراهم کنند.هتل گرد از مکان هایی است که جزئیات در آن مهم است برای مهمانان،از راحتی اریکه و منظرهٔ خارج گرفته الی تصادف کارکنان و کیفیت غذا، همین جزییات به ظاهرکوچک هستند که تجربهٔ ویژه مهمان‌تان را از هتل شما شکل می‌دهند.

اگر هتل دار هستید باید کوشش کنید لغایت مهمانان یخچال هتلی ایرانی تا کران ممکن برای انجام یک سری شغل ها از اطاق بیرون نشوند و در اتاق خود به کل چیز دسترسی داشته باشند.این که مهمان‌تان برای خرید یک قوطی نوشابه ناچار به ترک اتاق و رفتن به بوفه باشد مسلماً امتیاز منفی بزرگواری برای هتل‌تان محسوب می‌شود پس بهتر است برای هر یک از اتاق ها یک یخچال هتلی خریداری کنید تا خوشنودی مهمانان و مشتریان خود را جلب کنید.

یخچال مینی یک یخچال هتلی از انواع یخچال صنعتی است است که مخصوص هتل ها تولید میشود.تعداد زیادی خوراکی در این یخچال ها قرار میگیرد و مایه میشود مهمانان بیهوده از اطاق بیرون نشوند و هر نوع خوراکی خواستند از تو یخچال بردارند و مصرف کنند.

این یخچال ها هم برای مهمانان آسان تر هستند و هم برای کارکنان و شما میتوانید قیمت خوراکی ها و مصرف برق یخچال را هم به صورت حساب مشتریان اضافه کنید.

یخچال مینی بار هتلی

یخچال مینی بار هتلی یا یخچال 5 فوت هتلی همانطور که از نامش پیداست حقیر است و فضای کمی را اشغال میکند و معمولا در هتل ها بهره‌گیری میشود.

لبته یخچال مینی بار مورد استفاده درهتل ها برای جلوگیری از سوء بهره‌گیری احتمالی برخی مسافران مجهز به سنسورهای ویژه می باشند.به این چهره که اگر وزن هر طبقه در مینی بار تفریق یابد،به منزله استفاده از مواد خوراکی موجود است. خرج این مواد خوراکی برعهده مسافر می باشد. یخچال مینی بار هتلی برای نگهداری میانی وعده ها ، نوشیدنی ها و… در هتل ها کاربرد می شوند.

lavazemkhanegi بازدید : 17 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

شوک آنلاین: هر رنگ ویژگی روانشناسی خاصی دارد و حسی منحصر به فرد در فضا القا می‌کند. ترکیب رنگ ها کنار یکدیگر تاثیر هر دو رنگ را به طور جداگانه به فضا می‌افزاید و باعث تلطیف تاثیرات رنگ مقابل می‌شود. در این بخش با ما سراغ ترکیب رنگ سبز و طلایی می‌رویم. این دو رنگ، از دسته رنگ های ملایم و روشن به شمار می‌آیند.

ترکیب رنگ درختان و نور خورشید در دکوراسیون داخلی، حس سرزندگی و شادابی را به ارمغان می‌آورد. به سراغ ترکیب رنگ در دکوراسیون می‌رویم؛ این بار سبز و طلایی.

تبلیغ
آخرین مهلت خرید سرویس خواب با قیمت استثنائی 10.5میلیون

آخرین مهلت خرید سرویس خواب با قیمت استثنائی 10.5میلیون

مشاهده

دکوراسیون لوکس با ترکیب رنگ سبز و طلایی

 
 
 

 

ترکیب رنگ در دکوراسیون

هر رنگ ویژگی روانشناسی خاصی دارد و حسی منحصر به فرد در فضا القا می‌کند. ترکیب رنگ ها کنار یکدیگر تاثیر هر دو رنگ را به طور جداگانه به فضا می‌افزاید و باعث تلطیف تاثیرات رنگ مقابل می‌شود. در این بخش با ما سراغ ترکیب رنگ سبز و طلایی می‌رویم. این دو رنگ، از دسته رنگ های ملایم و روشن به شمار می‌آیند. از آنجایی که نمای تک رنگ یا مونوکروم سبب ایجاد یکنواختی می‌شود، بهترین روش، استفاده از چند رنگ در کنار هم و ایجاد هارمونی در چیدمان داخلی است.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 20 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

شوک: تغییر فصل بهانه ای برای تغییرات در دکوراسیون است به ویژه فصل پاییز با نمادهای ویژه این فصل می تواند ایده های بسیار الهام بخشی را به دکوراسیون وارد کند برای تغییر دکوراسیون تنها به رنگ های پاییزی و گرم اکتفا نکنید اگرچه رنگ ها، استفاده از پارچه های ضخیمتر و دارای بافت بسیار تاثیرگذار هستند…

 

دکوراسیون پاییزی آسان و ارزان!

تغییر فصل بهانه ای برای تغییرات در دکوراسیون است به ویژه فصل پاییز با نمادهای ویژه این فصل می تواند ایده های بسیار الهام بخشی را به دکوراسیون وارد کند برای تغییر دکوراسیون تنها به رنگ های پاییزی و گرم اکتفا نکنید اگرچه رنگ ها، استفاده از پارچه های ضخیمتر و دارای بافت بسیار تاثیرگذار هستند اما با راهکارهای ساده نیز می توانید فصل پاییز را به دکوراسیون منزل آورید از برگ های پاییزی، کاج ها ،گندم،گیاهان، شمع، کدو های رنگی در این فصل غافل نشوید و دکوراسیون را بدون هزینه و با المان های طبیعی موجود در طبیعت پاییز بیارایید در ادامه با ما با نمونه دکوراسیون پاییزی منزل همراه باشید….

lavazemkhanegi بازدید : 19 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

یخچال عادی با یخچال درب شیشه ای از عقیده عایق بودن با یکدیگر تفاوت واضحی دارند. مدل های عادی عایق اکثریت نسبت به مدل های درب شیشه ای دارند و مایه می شوند غذا های خام شما اخیر باشد. این یک قاعده کلی در صنعت رستوران ها است که شما باید مواد غذایی خام را در یخچال های عادی نگهداری کنید.

این مدل‌ ها وانگهی انرژی اکثریت نسبت به یخچال یخچال شیشه ای امرسان در شیشه دارند، اما محتویات داخل آن ها به راحتی قابل‌ تماشا نیستند. این مسئله به این معنی است که کارکنان شما ممکن است جلوی یخچال بایستند و چشم براه یافتن چیز خاصی برای مدت طولانی باشند. در نتیجه هدر رفت انرژی افزایش خواهد داشت.

یخچال درب شیشه ای عموما برای بازرگانی بهتر و یا نمایش مواد داخل آن کاربرد می‌شود، هر چند می‌ تواند برای ذخیره‌ سازی هر چه بهتر هم به شغل رود، ولی شما باید عوامل متعددی را در هنگام انجام خرید در عقیده بگیرید.

lavazemkhanegi بازدید : 12 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کشفیات قاچاق لوازم خانگی در ۵ ماهه امسال، ۱۸,۷۷۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۵ ماهه مشابه سال گذشته ۵۲۶ درصد رشد داشته است. علت این افزایش فشاری است که با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق برای کشفیات قاچاق صورت گرفته است. اما همچنان انتظار ما از سازمان حمایت، وزارت صمت و نیروی انتظامی این است که با توجه به ایجاد ابزار تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق لوازم خانگی اقدام مقتضی را انجام دهند تا بازار لوازم خانگی از وجود قاچاق پاکسازی شود.

وی ادامه داد: زمانی امکان تشخیص لوازم خانگی قاچاق وجود نداشت اما امروز با وجود سامانه گارانتی، سامانه تجارت و سامانه شناسایی کالا با توجه به اینکه واردات ۷ قلم لوازم خانگی ممنوع شده و با توجه به اینکه تمامی کالاها از مبدا تولید دارای شناسه هستند و برای ۴ میلیون لوازم خانگی خارجی موجود در بازار کشور کد رهگیری صادر شده است هم بازرس در سطح عرضه و هم مردم این امکان را دارند که بتوانند بررسی کنند آیا این کالا قاچاق است یا خیر.

مردم اصالت کالا را استعلام کنند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق بیان داشت: مردم می‌توانند از طریق شماره گیری کد *۷۷# یا از طریق نصب نرم افزار سامانه تجارت شناسه گارانتی را استعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه برخورد با کالای قاچاق بر عهده کیست، بیان داشت: وظیفه برخورد در مرز جزو وظایف مرزبانی و ناجا و برخورد در سطح عرضه وظیفه وزارت صمت وسازمان حمایت مصرف کنندگان است. امروزه ابزار تشخیص کالای قاچاق برای مردم و بازرسان مهیا شده است. انتقاد ما نیز به عنوان ستاد مبارزه با قاچاق این است که چرا عزیزان در سطح عرضه مبارزه نمی‌کنند؟ ستاد وظیفه سیاست گذاری دارد که آن را در قالب آئین نامه و قانون انجام داده است هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و دوستان باید در سطح اجرا ورود کنند.

مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه باید جدی تر باشد

دهقانی نیا بیان داشت: طبق هماهنگی وزیر کشور و ابلاغ به استاندارها، هماهنگی برای مقابله با کالای قاچاق به وجود آمد. اگر ضرورت داشت، گشت تعزیرات نیز ورود پیدا می‌کند اما اصل وظیفه بر عهده نیروی انتظامی در مرز و بازرسان سازمان حمایت در سطح عرضه است. هم مرز مهم است و هم سطح عرضه و هیچکدام بر یکدیگر اولویت ندارد. مطالبه ما این است که در سطح عرضه مقابله جدی‌تری صورت گیرد.

برخی لوازم خانگی بوش تقلبی و بازآفرینی شده هستند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به کلاهبرداری برخی سودجویان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در زمینه لوازم خانگی وجود دارد این است که در حال حاضر در کارگاه‌های غیر صنفی و زیر پله‌ای کابینت برخی کالاهای دسته دوم رنگ و صاف کاری شده و بر روی آن آرم کالای خارجی مانند بوش زده می‌شود به همین دلیل خواهش ما از مردم این است که اگر قصد خریداری دارند استعلام اصالت کالا را استعلام کنند. شاید شناسه کالا برروی کالا باشد اما استعلام بگوید اصالت قابل تأیید نیست. مردم باید دقت بیشتری کنند و اصالت آن کالا را بسنجند. این اقدام مانند دریافت برگه چک است که دریافت کننده چک قبل از دریافت باید صحت آن را چک کند.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 19 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار مهر، عباس هاشمی امروز در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: بخش تولید متشکل از چند مؤلفه یعنی مواد اولیه، هزینه‌های مترتب، حقوق و دستمزد و … است؛ پس از جمع بندی و تولید محصول نهایی تولیدکننده قیمت را باید در سامانه ۱۲۴ ثبت کند از این رو تولیدکنندگان نمی‌توانند بی جهت قیمت را گران کنند.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به مجوز سازمان حمایت در اوایل سال جاری برای افزایش ۲۰ درصدی قیمت تلویزیون و ۲۵ درصدی یخچال، فریزر، لباسشویی و اجاق گاز، گفت: در همان جلسه با سازمان حمایت توافق کردیم که با توجه به تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی این افزایش قیمت در حال حاضر پذیرفته می‌شود، اما هرگونه تغییر در نهاده‌های تولید این حق را برای واحدهای تولیدی محفوظ می‌دارد که قیمت محصولات خود را متناسب با قیمت نهاده‌های تولید افزایش دهند یا تعدیل کنند.

وی افزود: بنابراین میزان ۲۰ و ۲۵ درصد افزایش قیمت به عنوان اساس تغییر قیمت در سال جاری و متناسب با نرخ ارز در مقطع زمانی تعیین شده بود، اما در همین مدت نرخ دلار از ۱۸ هزار تومان به ۲۹ هزار تومان هم رسید.

انجمن لوازم خانگی قیمت‌ها را به سازمان حمایت منعکس می‌کند

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ ارز نیمایی با نرخ سایر روش‌های تأمین ارز مثل ارز متقاضی و اشخاص تفاوت چندانی ندارد، گفت: به طور کلی در حال حاضر واحدهای تولیدی برای اعلام قیمت‌های جدید از طریق انجمن اقدام می‌کنند و انجمن لوازم خانگی قیمت‌ها را به سازمان حمایت منعکس می‌کند. با توجه به اینکه سازمان سابقه زیادی به ویژه در قیمت کالاهای جدید ندارد این اطلاعات برای آنها به صورت یک منبع است و از طرف دیگر اطلاعات قیمت مواد اولیه در بورس قابل بررسی است، عموماً آنها را می‌پذیرند و فرآیند تعیین قیمت کوتاه‌تر شده است.

هاشمی همچنین گفت: مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی و همچنین موافقت بانک مرکزی علی رغم میل خود با آن برای استفاده از ارز متقاضی، اشخاص، حاصل از صادرات و حتی بدون انتقال ارز مثبت ارزیابی می‌شود چراکه اجرای این مصوبه به وضعیت تأمین مواد اولیه و به طور کلی به بخش تولید کمک کرده است.

منبع:

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 1,315
  • بازدید کلی : 4,106