loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 18 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

شاید بر بنیاد یک ریشه-بن-بیخ کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر هزینه کنید، فرآورده بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این جستار در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. نخستین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن پروا کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با دربایستن شما باشد. گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون بهره‌گیری خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند احتمالاً برای زیاد از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است پیش درآمد به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با دانش به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خویش اتمام دهید. یخچال آیسان قیمت پیش از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی هستی دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود چنانچه هنوز از فضای در دسترس خویش در طباخ خانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر مکان برای پیمان دادن یخچال فریزر خود در طباخ خانه در پسندیدن دارید. پروا داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. بعد بهتر است پیش از خرید به نکات زیر درباره اندازه‌‌ی فرآورده پروا کنید.

ورودی یخچال

یخچال فریزر

این نکته از اهمیت فوقانی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از گوشه ها-کناره ها نیز محدود باشد، بهتر است پهنا و ارتفاع و عمق این محدوده را پیش از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در گوشه ها-کناره ها برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در عقیده بگیرید.

lavazemkhanegi بازدید : 20 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

عباس هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: علی رغم اینکه لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمت‌های این اقلام نظارت مستقیم دارد.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه مواد اولیه لوازم خانگی شامل مس، برنج، آلومینیوم، پتروشیمی و فولاد است، افزود: قیمت گذاری مواد اولیه لوازم خانگی بر اساس نرخ جهانی است؛ به عنوان مثال قیمت فولاد بر مبنای متوسط قیمت 2 هفته اخیر متال بلتن + نرخ روزِ ارز+ حاشیه رقابت در بورس تعیین می‌شود. بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی مواد اولیه را به نرخ جهانی از کارخانجات داخلی خریداری می‌کنند.
وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه، خرید مواد اولیه به قیمت جهانی برای زمانی است که مواد اولیه به اندازه کافی عرضه شود اما معمولاً عدم عرضه کافی، عاملی برای گرانی است؛ حتی در مقاطعی قیمت‌ها 40 درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش می‌رسند و تولیدکننده لوازم خانگی مجبور می‌شود مواد اولیه را به دو برابر قیمت از بازار آزاد تهیه کند. ما محاسبات مربوط به قیمت نهاده‌های تولید را به سازمان حمایت ارائه می‌کنیم و بدون موافقت این سازمان، امکان افزایش قیمت را نداریم.
هاشمی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی اصراری به بالابردن قیمت لوازم خانگی ندارند و نهاده‌های تولید، تولیدکننده را مجبور به ترمیم و تعدیل قیمت می‌کنند، گفت: البته در حال حاضر با توجه به تقویت نسبی قدرت خرید مردم و افزایش عرضه لوازم خانگی، بازار به سمت آرامش در حال حرکت است. حتی پیش بینی می‌شود وارد رکود شویم.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تاکید کرد: باید تکلیف روشن شود که آیا به بازار آزاد اعتقاد داریم و یا بازار کنترل شده، زیرا اگر قرار است بازار کنترل شده باشد نیاز است که مکانیزم‌های دقیقی پیش بینی شود. اینکه مواد اولیه با نرخ جهانی عرضه شود اما تولیدکننده اجازه تغییر قیمت را نداشته باشد منطقی نیست.
وی تصریح کرد: یا باید قیمت در همه بازارها تابع بازار آزاد و قیمت جهانی شود و بگویند که بر اساس هزینه‌ها به علاوه یک سود متعارف کالا قیمت گذاری شود؛ یا اگر قرار بر نظارت است و حاکمیت دغدغه مصرف کننده نهایی را دارد باید ابزارهای دقیقی به کار گرفته و تعادل رعایت شود و این نظارتها در همه حلقه‌های زنجیره، از مواد اولیه تا کالاهای نهایی را شامل شود.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 11 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

وی عنوان کرد: در بازرسی از این واحد های تجاری، تعدادی لوازم خانگی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف و متصدیان مغازه به قاچاق بودن کالاها معترف شدند.
فرمانده یگان امداد پلیس تهران توضیح داد: در این بازدید 5 دستگاه تلویزیون، 12 دستگاه یخچال، 26 دستگاه ماشین لباسشویی، 15 دستگاه جاروبرقی و 10 دستگاه فر کشف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 8 میلیارد ریال برآورد کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: هر 2 متصدی واحد های تجاری دستگیر و به همراه لوازم خانگی مکشوفه تحویل کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی شدند.
سرهنگ آدینه وند با تاکید بر روند اجرای اینگونه طرح ها خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا ازاهداف همیشگی پلیس می باشد و یگان امداد پلیس تهران با تمام توان با قاچاق چیان و برهم زنندگان نظم عمومی مبارزه خواهد کرد.#

lavazemkhanegi بازدید : 19 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت : این تعداد لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک انبار در رشت کشف و ضبط شد.
سرهنگ ارحام عفت دوست ارزش لوازم خانگی قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 256 میلیون ریال اعلام کرد.
وی گفت : متهم 40 ساله به مرجع قضائي معرفي شد.

lavazemkhanegi بازدید : 22 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

شرکت ال جی یکی سایر از برندهای معروف در کره است که در سال 1958 راه اندازی شده است. این کمپانی در ایران جز بهترین برند تلویزیون محسوب می‌شود و با ضمانت گلدیران در بازارهای اینترنتی و بازارهای درون کشور فروخته می‌شود. از ویژگی‌های آشکار آن همگام شدن با تقاضا خریدار است. بالا رفتن کیفیت و امکانات تلویزیون ال جی سبب شده با کیفیت ترین تلویزیون جهان که رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ داشته است و هر دوی این برندها بنا به امکانات هر مدل می‌تواند خریدی هوشمندانه باشد.

3 مدل‌ پرفروش تلویزیون ال جی با نرخ قیمت

تلویزیون ال ای دی ال جی مدلLJ52100  43  با سایز 43 اینچ:

این تلویزیون از گونه نمایشLED  است و صفحه آن اریکه با سایز 43 اینچ در بازار موجود است. 

مزایا:

تصویر Ful HD،

دارای حسگر نور محیط،

دارای درگاه USB و HDMI،

خروجی صدای دیجیتال.

معایب:

مرورگر اینترنتی ندارد،

تصویر سه‌بعدی ندارد،

فاقد بلوتوث و امکان پیوندیدن بی سیم Wi-Fi.

تلویزیون ال ای دی ال جی مدلUK66000GI  43 با سایز 43 اینچ:

این تلویزیون از نوع نمایشLED  است و صفحه آن بست با سایز 43 اینچ در بازار موجود است. 

مزایا:

تصویر Ultra HD - 4K،

دارای مرورگر اینترنت،

دارای درگاه USB و HDMI،

بلوتوث و امکان پیوستگی بی سیم (Wi-Fi)،

مجهز به هوش مصنوعی LG AL ThinQ.

معایب:

تلویزیون ال ای دی هوشمند ال جی مدلSK80000GI  65 سایز 65 اینچ:

این تلویزیون از نوع نمایشLED  است و صفحه آن بست با سایز 65 اینچ در بازار موجود است.

lavazemkhanegi بازدید : 22 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: برخی از همکاران با اتحادیه تماس می‌گیرند که یک هفته است نتوانستیم هیچ کالایی بفروشیم، در حالی که هزینه آب، برق، اجاره و مخارج دیگر داریم.

رضا رزقیان‌مقدم  در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در قیمت لوازم خانگی در ابتدای سال اتفاق افتاد که مجوزهای آن را از سازمان صمت گرفته بودند و اخیرا نیز از ابتدای مرداد، برخی کالاها ۵ تا ۷ درصد افزایش پیدا کرد که همه این افزایش قیمت‌ها هم از سازمان صمت مجوز داشته و در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. تمام تولیدکننده‌ها که کالاهای خود را با کدهای جدید به بازار ارسال کرده بودند، کدها را تغییر دادند و ۷ درصد را اضافه کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازار رکود است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود، زیرا قدرت خرید مردم کم شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ درصد ریزش داشتیم که پروانه کسب خود را باطل کردند.۷۰ درصد کالاهای ما توسط زوج‌های جوان خریداری می‌شود، الان چقدر ازدواج وجود دارد که زوج‌ها رغبت کنند در بازار خرید انجام دهند؟

رزقیان‌مقدم افزود: از طرف دیگر با وجود اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده، اما ویروس کرونا نیز ورود مردم به بازارها را کمتر کرده است. برخی از همکاران با اتحادیه تماس می‌گیرند که یک هفته است نتوانستیم هیچ کالایی بفروشیم، در حالی که هزینه آب، برق، اجاره و مخارج دیگر داریم. همه منتظر هستیم از این بحران عبور کنیم و در آینده خبرهای خوشی بشنویم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی، گفت: لوازم خانگی ما وابستگی ارزی شدیدی دارند که این بر کالاهای ما تاثیر می‌گذارد. وقفه‌ای در تولید ایجاد شده بوده که برطرف شد و کارخانجات ما شروع به تولید کردند.

وی ادامه داد: اگر کارخانجات ما کالا تحویل دهند، فروشنده‌ها می‌توانند کار کنند. فروشندگان نمی‌توانند کالا را بالاتر از قیمت مصوب بفروشند و این بستگی به تولیدات کارخانجات دارد که به وفور در بازار موجود باشد. در حال حاضر در برخی اقلام مانند سایدبای‌ساید و ماشین ظرفشویی کمبود داریم، اما کمبودی در کالاهای دیگر وجود ندارد. اکنون بازاری وجود ندارد که کالاها چرخش داشته باشند.

رزقیان‌مقدم با بیان اینکه اتاق اصناف، سازمان صمت و بازرسان اتحادیه در هفته سه روز گشت مشترک دارند، عنوان کرد: در این بازرسی‌ها سرکشی کرده و اتیکت قیمت و قیمت مصوب کالا را بررسی می‌کنند که در صورت تخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد خاطرنشان کرد: شکایت‌هایی از طرف مردم در خصوص امتناع از تحویل کالا به اتحادیه ارجاع داده می‌شود. این امتناع بدین دلیل است که کارخانجات به آنها جنس نمی‌دهند، پول را جلوتر می‌گیرند و حدود ۲۵ تا ۴۰ روز بعد کالا را تحویل می‌دهند، بنابراین مردم برای شکایت در خصوص امتناع از تحویل کالا به اتحادیه مراجعه می‌کنند.

 

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn54163814/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C

lavazemkhanegi بازدید : 17 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، در بخشی از این یادداشت آمده است: بخش اعظمی ‌از بازار لوازم خانگی ایران با گردش مالی خیره‌کننده چند میلیارد دلاری سال‌ها به‌طور مفت و مجانی در اختیار دو شرکت سامسونگ و ال‌جی کره جنوبی قرار داشت. این شرکت‌ها به مدد حمایت‌های عجیب و غریب دولتی آن‌قدر در این بازار مشغول‌ ترکتازی شدند که به سادگی قوانین کشور ما را زیر پا می‌گذاشتند و یک ریال هم بابت این تخلفات نمی‌دادند.

ماجرای تخلف ۴۷۰۰ میلیارد تومانی این دو شرکت در سال ۹۵ هرگز از اذهان فعالان اقتصادی و دلسوزان رسانه‌ای فراموش نمی‌شود؛ در آن ماجرای تلخ، ال‌جی و سامسونگ برای فرار از پرداخت عوارض گمرکی که حقوق حقه ملت ایران محسوب می‌شد به راحتی قاعده ۲- الف گمرک را دور زدند و انبوهی از کالاهایشان را وارد کشور کردند و وقتی هم که بر اساس حسابرسی گمرک به پرداخت جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای ال‌جی و ۱۷۰۰ میلیارد تومانی برای سامسونگ محکوم شدند با حمایت نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت یک ریال از این جریمه را پرداخت نکردند!  

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: نکته عجیب اینکه علی‌رغم این رفتار خصمانه دوقلوهای کره‌ای، هنوز نمایندگی‌های آنها در داخل کشور با تغییر ظاهری نام فعال است و ذی‌نفعان داخلی‌شان به توجیه عملکرد آنها می‌پردازند مثلا چندی پیش مدیرعامل شرکت سام‌سرویس با تأکید بر اینکه مجوز نمایندگی سامسونگ در ایران لغو نشده، گفت: ما همچنان نماینده سامسونگ هستیم! وی حتی به تطهیر سامسونگ در موضوع قاچاق پرداخت و مدعی شد مطمئناً قاچاقی که وجود داشته، از طرف شرکت‌ نبوده است!

۳- در شرایطی که این روزها کشور با کمبود شدید منابع ارزی مواجه است دو بانک کره‌ای در یک دزدی آشکار حداقل ۷ میلیارد دلار از پول‌های ملت ایران را به بهانه تحریم بلوکه کرده و سودش را هم می‌خورند.

در پی این اقدام خلاف توافق کره‌ای‌ها با کشورمان، آقای همتی رئیس‌کل بانک مرکزی بنا بر وظیفه ذاتی خویش در اظهارات متعددی از مقامات کره خواست به توافقات پایبند باشند و در در آخرین اظهارنظر خود هم تأکید کرد: «اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین‌المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره‌جنوبی را در این فرآیند مسئول می‌دانیم.»

طبیعی است این اظهارات بایستی با همراهی سایر بخش‌های دولت خصوصاً وزارت خارجه همراه باشد و آنها تمام قامت از سخنان جناب همتی حمایت کنند تا شاید این اولتیماتوم جواب بدهد اما با کمال تعجب سفیر ایران در کره پس از اینکه با اعتراض تلفنی سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی بابت گفته‌های آقای همتی مواجه شد در یک جمله کوتاه تأکید کرد این [اظهارات] موضع رسمی ‌دولت ایران نیست!

این روزنامه در پایان نوشت:تجربه نشان داده چاره کار در این امور، عمل به نسخه انقلاب و رهبری است. به عبارتی در هر موضعی، مسئولان نظام انقلابی عمل کردند نتیجه‌اش را هم دیدند البته کسی منکر بکارگیری عقل و تدبیر نیست ولی یقیناً معنای تدبیر، وادادگی و تسلیم نیست. بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران نوعی راهزنی بین‌المللی است و حداقل وزارت خارجه می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به شکایت رسمی ‌از کره‌جنوبی و تشکیل پرونده در محاکم جهانی اقدام می‌کرد. علاوه ‌بر این سفیر کره‌جنوبی به‌عنوان نماینده دولت دزد کره جنوبی به‌خاطر همدستی با سارق بزرگ بین‌المللی باید به وزارت خارجه احضار و با تذکر کتبی اخراج و سطح روابط به سطح کاردار تنزل می‌یافت. پخش تبلیغ محصولات کره‌جنوبی تا اطلاع‌ ثانوی از صداوسیما و نیز از بیلبوردهای شهرها ممنوع و نمادهای فعلی آن جمع‌آوری می‌شد. تا اطلاع ‌ثانوی خرید و واردات کالاهای کره‌ای از سوی مجلس محترم و انقلابی ممنوع و ‌ترخیص کالاهای وارداتی از کره نیز تا اطلاع ‌ثانوی متوقف و ممنوع می‌شد.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 25 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

بیشتر افراد در سررسید خرید سرامیک تنها و تنها به زیبایی سرامیک و نقش و نگار آن توجه می کنند، اما بدبختانه شوربختانه سایر عواملی که برای گزینش یک سرامیک خوب باید مد نظر پیمان نمی دهند. البته این موضوع شاید به انگیزه عدم اخطار باشد. پس به همین انگیزه در این مطلب کاشیران به شما این هشدار را می دهد که یک سرامیک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.پس با ما به اتفاق باشید.

در ضمن برای آشنایی اغلب با سرامیک و موارد گوناگون مربوط به آن می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

تقسیم بندی سرامیک ها

سرامیک ها را به طور کلی در 2 بخش دسته بندی می کند سرامیک هایی که حائز سطح براق هستند و سرامیک های سطح آنها مات است. گونه ها سرامیک ها را با توجه اطلاعاتی که بر روی بسته بندی آنها درج شده است می توان تشخیص داد که به صورتی کلی همه سرامیک ها در هر نوع و نمونه ای در 4 دسته از عقیده کیفیتی پیمان می گیرند و آنها را با اسم های سرامیک درجه 1 تا درجه 4 می شناسیم. اطلاعاتی که روی بسته بندی ها نوشته شده و باید به آنها دقت کنیم عبارتند از:

درجه کیفیتی

PEI

میزان جذب آب

ضرب اصطکاک

مقاومت در مساوی یخ زدگی

چند رنگ بودن سرامیک باره نظر

مواردی که در فهرست بالا گفتیم مواردی هستند که در زمان خرید بهتر است که به آنها توجه داشته باشید.

 

منظور از درجه در رنگ کاشی چیست؟

حتما لغایت اکنون شنیده اید که فلان سرامیک درجه 1 بود ولی دیگری درجه 2 یا 3. این درجه بندی ها یگانه از کلیدی ترین مواردی است که به شما می گوید یک سرامیک خوب است یا خیر. هر چه کیفیت سرامیک بهتر باشد، قیمت کاشی تکسرام قیمت آن نیز بالا تر است. شما در این باره باید به یاد داشته باشید سرامیک پسندیده و خوب برای کف باید درجه 1 یا دست کم درجه 2 باشد، و برای کمتر شدن خرج برای حصار ها می توانید از سرامیک های درجه 3 نیز بهره‌گیری کنید. یک نکته در این باره هست، و آن هم این است که شما می توانید از سرامیک هایی که دارای کیفیت بهتری هستند برای حصار خویش استفاده کنید، اما از فکر این که به خاطر صرفه اقتصادی از سرامیک ها و کاشی های بی کیفیت برای کف بهره‌گیری کنید باید خارج بیایید، چرا که این کار مایه هدر رفتن سرمایه و پول شما خواهد شد.

lavazemkhanegi بازدید : 20 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ در این واحد تولیدی که در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار راه اندازی شده انواع لعاب کاشی و سرامیک، گلوله های سرامیکی، مواد اولیه کاشی و سرامیک و پودر فلدسپات تولید می شود.

مجموع تولیدات این کارخانه، سالانه به ۳۵۰ هزار تن می رسد و در فاز اول آن برای ۱۹۰ نفر اشتغالزایی شده است.

این واحد با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده و در حال حاضر با ظرفیت روزانه ۸۰۰ تن گرانول (مواد اولیه کاشی و سرامیک) برای تولید کاشی کف و کاشی دیوار، فعال شده است.

واحد مورد اشاره در آینده نزدیک پس از تکمیل تجهیزات و انجام تست سرد به ظرفیت ۳ هزار تن در روز خواهد رسید و با توسعه این واحد گامی موثر در پایداری و توسعه صنایع کاشی و سرامیک برای دستیابی به بازارهای صادراتی برداشته خواهد شد.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این مراسم استاندار یزد و معاون وی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از مسئولان استان همراهی کردند.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

 علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی روز شنبه وارد شهر یزد شد.

افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه شهرستان بافق و طرح توسعه سرب و روی مهدی آباد، بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان و واحد گندله سازی این شرکت، بازدید از سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و صنایع جوار معدنی، شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دیدار با  نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از دیگر برنامه‌های این سفر است.

منبع:

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 1,344
  • بازدید کلی : 4,135